Näytä suppeat kuvailutiedot

Näytteilleasettajien tyytyväisyys Centro Finlandian Matkailu-tapahtumaan 28.1.2013

Vainio, Sallamari (2014)

dc.contributor.authorVainio, Sallamari
dc.date.accessioned2014-05-21T04:51:20Z
dc.date.available2014-05-21T04:51:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201405218924
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/75946
dc.description.abstractOpinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Stella Polaris Media S.L.:lle/Centro Finlandialle, joka on Espanjan aurinkorannikolla toimiva monipuolinen ostos- ja palvelukeskus. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, olivatko tapahtumaan osallistuneet näytteilleaset-tajat tyytyväisiä Centro Finlandian 28.1.2013 järjestämään Matkailu-tapahtumaan ja täyttikö se näytteilleasettajien odotukset. Opinnäytetyö keskittyi pääongelman ohella tutkimaan myös miten tapahtumaa voisi kehittää ja miten tapahtuman markkinoinnissa onnistuttiin. Tutkimuksen teoreettisen viitekehyksen pääkohdat ovat markkinointi, tapahtumamark-kinointi ja asiakastyytyväisyys. Teoriapohja ja empiirinen osa muodostavat yhdessä tu-kevan kokonaisuuden. Tutkimus on kvalitatiivinen ja se toteutettiin tapahtuman aikana kyselylomakkeella 23:lle tapahtumaan osallistuneelle näytteilleasettajalle eli yritykselle, joista vastauksia saatiin 17:ta. Tapahtuman järjestäjiä haastateltiin haastattelulomakkeella. Lähteinä käytettiin luotettavia kirja- sekä internet-lähteitä. Tutkimuksen tulokset kertoivat, että tapahtuma oli onnistunut ja näytteilleasettajat olivat tyytyväisiä. Melkein kaikilla näytteilleasettajilla oli sama tavoite tapahtumalle, joka oli saada uusia asiakkaita, myydä omia tuotteitaan ja palveluitaan sekä tehdä omaa yritystään tunnetuksi. Tapahtuma koettiin suurilta osin myös samanlaiseksi tai jopa paremmaksi kuin edelliset tapahtumat. Näytteilleasettajat olivat myös hyvin yksimielisiä siitä, mitkä asiat tapahtumassa olivat hyviä ja mitkä huonoja. Tutkimustulokset osoittivat, että tapahtuman markkinointia voisi nykyaikaistaa sekä tapahtuman tiloissa olisi parantamisen varaa.fi
dc.description.abstractThe thesis was commissioned by Stella Polaris Media S.L./Centro Finlandia which is a shopping and service center located in Costa del Sol in Spain. The main purpose of the research was to find out if the exhibitors were satisfied with the Tourism event arranged by Centro Finlandia in 28th of January 2013 and if the event met their expectations. In addition to the main problem the thesis also focused on researching how the event could be developed and how the organizers succeeded in marketing the event. The main parts of the theory are marketing, event marketing and customer service. The theory base and the empirical part form a firm whole. The research is qualitative and it was carried out during the event by a questionnaire for the exhibitors. The organizers were asked to fill in an interview form. The litterature and internet sources used in the thesis were reliable. The results of the research showed that the event was succesful and the exhibitors were satisfied. Almost all the exhibitors had the same goal for the event which was getting new customers and contacts, selling their products and services and make their company well-known. The event was experienced similar or even better than the former ones. The exihibitors were quite unanimous about the good and the bad things in the event. The results also showed that the organizers should modernize the event marketing and think about some improvements for the facilities.en
dc.language.isofin
dc.publisherHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleNäytteilleasettajien tyytyväisyys Centro Finlandian Matkailu-tapahtumaan 28.1.2013fi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/435
dc.organizationHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.keywordasiakastyytyväisyys
dc.keywordtapahtumamarkkinointi
dc.keywordsuunnittelu
dc.keywordtoteutus
dc.keywordjälkiseuranta
dc.keywordnäytteilleasettaja
dc.contributor.organizationHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.subject.specializationMyyntityön koulutusohjelma
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineMyyntityön koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot