Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Imagon rakentuminen markkinointiviestinnän keinoin : Case Mäntymotelli

E Lehtinen, Hanna (2014)

 
Avaa tiedosto
Lehtinen_Hanna.pdf (1.033Mt)
Lataukset: 


E Lehtinen, Hanna
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405076372
Tiivistelmä
Sain opinnäytetyöni tutkimusaiheen Mäntymotellilta. Imagotutkimuksen taustalla on Mäntymotellin yrittäjien vaihtuminen kesällä 2013. Uudet yrittäjät kokivat tärkeäksi Mäntymotellin nykyisen imagon selvittämisen sekä kehittämisehdotusten saamisen imagon kehittämiseksi. Opinnäytetyöni tutkimusongelma on selvittää Mäntymotellin nykyistä imagoa sekä miten Mäntymotellin imagoa voisi markkinointiviestinnän keinoin kehittää.

Opinnäytetyöni teoreettinen viitekehys koostui imagosta ja sen lähikäsitteistä, markkinointiviestinnästä sekä Suomen vapaa-ajanmatkailun yleisistä vetovoimatekijöistä. Imago on se, joka ohjaa meidän toimintaa tiedostetusti tai tiedostamatta. Eräs keino, jolla voidaan vaikuttaa ihmisten mielikuviin, on juuri markkinointiviestintä. Suomalaisen hyvinvointiloman tuotekriteerit, jotka ovat mm. luonto, järvi, sauna, majoitus hyvätasoisessa hotellihuoneessa, loma-asunnossa tai -mökissä, ja terveellinen lähiruoka, ovat kaikki jo olemassa Mäntymotellin tarjoomassa.

Opinnäytetyöni tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimuksella. Tutkimusaineiston hankinta tapahtui strukturoidulla kyselylomakkeella Helsingissä 16.–19.1. järjestetyillä Matkamessuilla, jonne Mäntymotelli osallistui yhdessä Mäntyharjun kunnan kanssa. Imagotutkimukseeni sain vastauksia yhteensä 33 kappaletta, joista 42 % oli Mäntymotellin tärkeintä kohderyhmää eli yli 50–vuotiaita.

Tutkimusaineiston perusteella voidaan päätellä, että Mäntymotellin palveluille on tulevaisuudessa kasvavaa kysyntää. Väestön ikääntyminen lisääntyy Suomessa ja tästä nousee selkeä tarve sekä kysyntä hyvinvointilomailulle. Tähän kohderyhmään Mäntymotelli tähtää. Tutkimuksen mukaan vastaajista suurin osa koki Mäntymotellin imagon hyväksi ja tämä antaa hyvät mahdollisuudet kehittää imagoa lisää markkinointiviestinnän keinoin. Markkinointiviestinnän tulee aina perustua todellisuuteen, joten positiivisen imagon kannalta on tärkeää kehittää koko ajan lisää Mäntymotellin kaikkia osa-alueita, kuten fyysisiä tiloja, henkilöstöä ja asiakaspalvelua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste