Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelun laadun mittaaminen RAY:llä

Pakarinen, Mikko (2014)

Avaa tiedosto
Pakarinen_Mikko.pdf (1.028Mt)
Lataukset: 


Pakarinen, Mikko
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086463
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda asiakaspalvelun laadun mittauskortti RAY:n sisäiseen käyttöön. Mittauskortin tuottaminen liittyi laajempaan RAY:n asiakaspalvelun kehittämisohjelmaan, jonka projektina kehittämishanke toteutettiin. Projektin tavoitteena oli yhtenäistää asiakaspalvelun laadun mittaus-menetelmät ja saada mittaustulokset vertailukelpoisiksi keskenään.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu laadusta ja laadunhallinnasta sekä palvelun laadusta. Syvennyn viitekehyksessäni laadun käsitteeseen yleensä ja laadun merkitykseen yrityksen kannattavuu-den kannalta. Lisäksi käyn läpi laadun hallinnan periaatteita ja työkaluja sekä erilaisia menetelmiä kehityskohteiden valitsemiseksi. Palvelun laadun osalta käyn viitekehyksessä läpi palvelun peruspiirteitä syventyen aina palvelun laadun osatekijöihin ja laadukkaan palvelun kriteereihin. Lisäksi avaan koetun palvelun laadun käsitteitä. Kehittämishankkeen menetelmänä oli laadullinen ja käytin opinnäytetyöhöni tapaustutkimusta. Toimeksiantona oli perehtyä ratkaistavaan ongelmaan ja tuottaa sille kehittämisehdotus.

Kehittämishanke onnistui kokonaisuutena hyvin ja se täytti tilaajan sille asettamat vaatimukset. Lopputuloksena saimme kehitettyä palvelun laadun mittauskortin, joka soveltuu sisäisten palvelun laatumittausten käyttöön. Mittauskortilla pystytään mittaamaan RAY:n asiakaspalvelijoiden onnistumista työssään ja luotettavasti saamaan selville täyttyykö RAY:n palveluoppaan asiakaspalvelijoille asettamat vaatimukset asiakaspalvelussa. Lisäksi kehittämisryhmä loi ohjeiston mittauksen tekijöille, jotta mittauskortin käyttäminen työkaluna olisi käyttäjäystävällistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste