Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KESTÄVIÄ PALVELUINNOVAATIOITA ASIAKASYMMÄRRYKSEN AVULLA : Case: Ravintola DeXi

Turunen, Outi (2014)

 
Avaa tiedosto
Thesis OTurunen 2014..pdf (2.688Mt)
Lataukset: 


Turunen, Outi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405147955
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus oli tuottaa asiakasymmärrystä kansainvälisestä opiskelijaryhmästä ja löytää tämän pohjalta mahdollisuuksia uusille kestäville palveluinnovaatioille. Tutkimuksen teetti Ravintola DeXi. Lähtökohta tutkimustyölle syntyi ravintolassa havaittujen kehittämistarpeiden kautta. Ravintola tuottaa maksullista palveluliiketoimintaa ollen samalla monialainen ja kansain-välinen oppimisympäristö Mikkelin ammattikorkeakoulussa.

Tutkimus toteutettiin etnografisin menetelmin. Tutkimusjoukkoa piilohavainnoitiin opiskelupäivien aikana. Havainnoinnin aikana suoritettiin strukturoimattomia sekä teemoitettuja haastatteluja. Myös tutkimusjoukon opettajia sekä asiakaspalvelijoita haastateltiin. Asiakaspalveluhenkilöstön haastattelua oli teemoitettu havaintojen pohjalta. Lisäksi havaintojen pohjalta tehtiin tutkimus-joukolle erillinen Webropol-kysely, jolla kartoitettiin mm. tutkimusjoukon asenteita kestävää liiketoimintaa kohtaan sekä selvitettiin, mitä muuta toimintaa heidän päivänsä pitää sisällään.

Tutkimuksen mukaan tutkimusjoukon kansainvälinen opiskelija on ennen kaikkea avoin ja sosi-aalinen ryhmäytyjä, jota on vaikea tavoittaa ilman ryhmänsä jäseniä. Hän tuntee kestävän kehi-tyksen periaatteet ja pitää käsitettä erittäin tärkeänä tekijänä palvelutuotannossa. Se ei kuitenkaan määrittele hänen ostopäätöstään. Liikunta, menestys, itsestään huolehtiminen ja uudet kehittävät asiat sekä IT-laitteet kiinnostavat häntä erityisesti. Sosioekonomisesti he tulevat hyvin erilaisista lähtökohdista, mikä näkyi palvelujen käytössä.

Sosiaalisen kestävyyden tukeminen, markkinoinnin ja palautteen keräämisen innovatiivinen ke-hittäminen, kampuksen itseopiskelutilojen houkuttelevuuden ja ryhmätyöskentelytapojen uuden-lainen tarkastelu ovat merkittävimpiä tässä tutkimuksessa havaittuja innovaatiokohteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste