TähKätallin kehittämissuunnitelma kesälle 2014
Tähtinen, Janika (2014)
Tähtinen, Janika
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219025
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219025
Tiivistelmä
Keväällä 2013 avattu TähKätalli-yritys luonnonkauniissa Kärjenniemessä toimii pienimuotoisena maatilamatkailu-, sekä ratsastustilana. Kesätoimintaan pääpainon antavalle yritykselle teen opinnäytetyössäni kehittämissuunnitelman kesälle 2014. Elämyksiä asiakkaalle mahdollistava yritys antoi mielenkiintoisen aiheen tutkia asiakkaiden kiinnostuksen kohteita yritykseen sekä kehittää elämyksen tuottamista asiakkaalle.
Työni alkutaipaleella suoritin asiakastyytyväisyystutkimuksen e-lomakkeena. Kvantitatiivisen kyselyn tarkoituksena oli valtaosin strukturoidulla lomakkeella selvittää, mihin asiakkaat olivat menneenä kesänä tyytyväisiä, minkä vuoksi he seuraavana kesänä tulisivat paikalle, sekä mikä ajankohta olisi asiakkaille parasta käyttää TähKätallin palveluja. Vastausten innoittamana, päälähteeni Elämystuottajan käsikirjan (2009) elämyskolmio havainnoillisti tulevan kesän tuotteen TähKätallilla.
Asiakkaan tunnekokemus saamastaan palvelusta, sekä ostamaan tuotteesta määrittelee sen, tuleeko tuotteesta asiakkaalle elämys. Kokemuksen ja elämyksen erottaminen toisistaan, sekä mahdollistaminen elämyksen syntymiseen ovat työni opettavimmat elementit.
Työni alkutaipaleella suoritin asiakastyytyväisyystutkimuksen e-lomakkeena. Kvantitatiivisen kyselyn tarkoituksena oli valtaosin strukturoidulla lomakkeella selvittää, mihin asiakkaat olivat menneenä kesänä tyytyväisiä, minkä vuoksi he seuraavana kesänä tulisivat paikalle, sekä mikä ajankohta olisi asiakkaille parasta käyttää TähKätallin palveluja. Vastausten innoittamana, päälähteeni Elämystuottajan käsikirjan (2009) elämyskolmio havainnoillisti tulevan kesän tuotteen TähKätallilla.
Asiakkaan tunnekokemus saamastaan palvelusta, sekä ostamaan tuotteesta määrittelee sen, tuleeko tuotteesta asiakkaalle elämys. Kokemuksen ja elämyksen erottaminen toisistaan, sekä mahdollistaminen elämyksen syntymiseen ovat työni opettavimmat elementit.