Digital distribution of video games for PC : A SWOT analysis
Höglund, Niklas (2014)
Höglund, Niklas
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
Creative Commons Attribution 3.0 Unported
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219011
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219011
Tiivistelmä
Digital distribution of video games is constantly growing, and presents us with new concepts and features for each year. With this development, many of the features and additions are created to further improve the systems for both game developers and players. While many of the changes are received as welcome improvements and opportunities, several recent additions still have an uncertain future, which creates both possible threats for digital distribution and concern among players.
The purpose of this study is to identify the main opportunities and threats for digital game distribution, but also to create an understanding of what the strengths and weaknesses are in comparison to traditional forms of game distribution. To present the information and results, this study has been made in the form of a SWOT analysis to separate the different aspects of the research.
This study is limited to digital distribution for PC, and distribution services that provide computer games. Digital distribution inom tv-spel växer ständigt, och inför nya koncept och funktioner för varje år. Med denna utveckling förbättras många av de funktioner och tillägg som skapats för systemen, både för spelutvecklare och spelare. Medan flera av dessa förändringar är välkomna förbättringar som skapar nya möjligheter, har flera av dessa nya tillägg ännu oklara ändamål, vilket skapar möjliga hot för den digital distributionen och väcker oro bland spelarna.
Syftet med denna studie är att identifiera de viktigaste möjligheterna och hoten för digital speldistribution, men också att skapa en förståelse för vilka styrkor och svagheter som finns i jämförelse med traditionella former av spelfördelning. För att presentera den väsentliga informationen samt resultat, har analysen av denna studie gjorts i form av en SWOT-analys för att separera de olika aspekterna av forskningen.
Denna studie är begränsad till digital distribution för PC, och distributionstjänster som fokuserar på PC-spel.
The purpose of this study is to identify the main opportunities and threats for digital game distribution, but also to create an understanding of what the strengths and weaknesses are in comparison to traditional forms of game distribution. To present the information and results, this study has been made in the form of a SWOT analysis to separate the different aspects of the research.
This study is limited to digital distribution for PC, and distribution services that provide computer games.
Syftet med denna studie är att identifiera de viktigaste möjligheterna och hoten för digital speldistribution, men också att skapa en förståelse för vilka styrkor och svagheter som finns i jämförelse med traditionella former av spelfördelning. För att presentera den väsentliga informationen samt resultat, har analysen av denna studie gjorts i form av en SWOT-analys för att separera de olika aspekterna av forskningen.
Denna studie är begränsad till digital distribution för PC, och distributionstjänster som fokuserar på PC-spel.