• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Värejä ja kuvia : Kuvallista ilmaisua lasten kanssa yhdessä tehden ja toisilta oppien

Heiskanen, Kukka-Ilona (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Heiskanen_Kukka.pdf (1.376Mt)
Lataukset: 


Heiskanen, Kukka-Ilona
Hämeen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229236
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajaksi muodostui Hämeenlinnan Seudun 4H-yhdistys. Työn aiheen kautta tarkemmaksi kohteeksi kehittyi Hämeenlinnassa Seminaarin koululla toimiva koululaisten iltapäivätoiminnan ryhmä.

Opinnäytetyössä tutkittiin, millaisin kuvallisin tehtävin pystyttäisiin tukemaan kuvallisen ilmaisun kerhoon osallistuvien koululaisten yhteisöllisyyttä ja yhteisöllistä oppimista. Kerhotoimintaa toteutettiin lapsilähtöisesti ja lapsia osallistaen. Opinnäytetyössä tutkittiin myös sitä, millaisin keinoin lapsia voisi osallistaa kerhon suunnitteluvaiheeseen. Aiheita tutkittiin kuvallisen ilmaisun kerhossa tammi-maaliskuussa 2014.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin taidekasvatusta, kuvallista ilmaisua, yhteisöllisyyttä, yhteisöllistä oppimista, kouluikäisen lapsen kehitysvaiheita ja kuvallisen toiminnan piirteitä sekä lapsilähtöisyyttä ja osallisuutta. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin osallistuvaa havainnointia, valokuvausta ja tutkimuspäiväkirjan sekä muistiinpanojen kirjausta.

Kerättyjen tulosten pohjalta voidaan todeta, että opinnäytetyön toteutuksessa käytetyt kuvallisen ilmaisun tehtävät ja menetelmät tukivat kuvallisen ilmaisun kerhoon osallistuvien lasten yhteisöllisyyttä ja yhteisöllistä oppimista. Kuvallisen ilmaisun kerhoon osallistuneilta lapsilta kerättyjen palautteiden ja tehtyjen havaintojen pohjalta voidaan tehdä huomio myös lapsilähtöisyyden ja etenkin osallisuuden toteutumisesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus