• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Brändillä johtaminen hotellin johdon näkökulmasta

Ruokolainen, Janniina (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Ruokolainen_Janniina.pdf (612.1Kt)
Lataukset: 


Ruokolainen, Janniina
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229487
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on kahden eri alabrändin yhtäaikainen brändillä johtaminen. Brändillä johtaminen on osa keskijohdon toimintaa sekä johtamista arvojen, tarinoiden ja merkitysten avulla. Aihe on ajankohtainen, sillä Sokos Hotels -hotelliketjulla on meneillään suuri brändiuudistus. Brändiuudistuksen myötä jokainen hotelli on saanut uuden alabrändin. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaukseen, joka tuottaa hankinta-, asiantuntija- ja tukipalveluita sekä kehittää ketjua.

Brändillä johtamista tarkastellaan hotellin johdon näkökulmasta, koska johdolla on tärkeä rooli ketjulta tulevien päätösten toteuttamisessa. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää kahden eri alabrändin yhtäaikaiseen johtamiseen liittyviä haasteita ja hyötyjä. Opinnäytetyön tarkoituksena on koettaa ymmärtää keskijohdon johtamistilannetta ja pohtia, miten ketjuohjaus voisi sitä tukea.

Opinnäytetyö on toteutettu kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä teemahaastattelua hyödyntäen. Kokonaisuudessaan tutkimuksen kohdejoukkoon kuuluu Suomessa kuusi hotellinjohtajaa, joilla on johdettavanaan kaksi eri alabrändin hotellia. Tutkimukseen haastateltiin heistä viittä ja haastattelut toteutettiin maaliskuussa 2014. Itse opinnäytetyö työstettiin tammi-huhtikuussa 2014.

Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että kahden eri alabrändin yhtäaikaisen johtamisen suurimmaksi haasteeksi nousi ajanpuute. Keskeisimmäksi hyödyksi koettiin aiemmasta alabrändin työstämisestä saatujen oppien hyödyntäminen. Käytännön jalkauttamista helpotti saman tekeminen uudelleen. Kahden eri alabrändin yhtäaikainen johtaminen piti sisällään enemmän hyötyjä kuin haasteita. Ennemminkin kahden eri hotellin johtaminen nähtiin haasteena.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus