Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Joukkorahoituskampanja Dizzlike Profile -pelisovellukselle

Riuttamäki, Maija (2014)

 
Avaa tiedosto
Riuttamaki_Maija.pdf (3.090Mt)
Lataukset: 


Riuttamäki, Maija
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239726
Tiivistelmä
Joukkorahoitus tarkoittaa pienten summien keräämistä joukolta ihmisiä, ja näin rahoittaa projekti ilman ammattilaissijoittajia tai lainan hakemista pankista. Vaikka joukkorahoituksen periaatteet ovat vanhat, sitä pidetään varsinkin Yhdysvaltojen ulkopuolella varsin uutena ilmiönä. Työn toimeksiantaja saksalainen IT-alan yritys XiLLeR GmbH on jo aikaisemmin toteuttanut kolme joukkorahoituskampanjaa Dizzlike-konseptiin kuuluvalle pelille menestyksettä johtuen muun muassa tietämättömyydestä joukkorahoituskonseptia kohtaan.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on toteuttaa onnistunut joukkorahoituskampanja markkinointiviestinnän avulla Dizzlike Profile –pelisovellukselle. Tässä tapauksessa onnistuneella ei tarkoiteta ainoastaan kampanjan rahoitustavoitteen saavuttamista vaan myös käyttäjien ja fanien löytämistä pelisovellukselle. Onnistuneen joukkorahoituskampanjan toteuttaminen täysin tuntemattomalle tuotteelle vaatii erittäin hyvän markkinointisuunnitelman. Vastikkeellinen joukkorahoitusmuoto vastaa parhaiten toimeksiantajan tarpeita, joten opinnäytetyö keskittyy toimivan markkinointistrategian suunnittelemiseen ja toteuttamiseen vastikkeellisen joukkorahoituksen alustalla. Toimeksiantajalla ei ole mahdollisuutta markkinoida projektia rahallisesti, joten maksulliset markkinointikeinot on rajattu opinnäytetyön ulkopuolelle. Myöskään joukkorahoituksen lainsäädännöllisiä vaatimuksia tai verotusta ei käsitellä tässä työssä.

Tietoperusta koostuu joukkorahoituksen ja markkinointiviestinnän teoriasta käyttäen lähteinä muun muassa Massolutionin tekemää joukkorahoituksen vuosiraporttia sekä asiantuntijoiden artikkeleita. Toiminnan kuvaus osiossa kuvataan vetoketjumenetelmän avulla vastikkeellisen joukkorahoituskampanjan toteutus. Vähäisten kustannusten vuoksi markkinoinnin painopiste on sosiaalisessa mediassa.

Joukkorahoituskampanja toteutettiin 29.10.–24.11.2013. Kampanja ei onnistunut herättämään kiinnostusta yleisössä saavuttaen vain lähes puolet rahoitustavoitteestaan. Dizzlike Profile –sovellukselle onnistuttiin saamaan muutama käyttäjä, mutta varsinaisista faneista ei voida puhua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste