Kestävä kehitys elämismaailmassamme
Johansson, Marja (2014)
Johansson, Marja
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405259807
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405259807
Tiivistelmä
Meitä ympäröi avaruudesta katsottuna kaunis elinympäristö. Kuitenkin olemme tuhonneet jo jotain ainutlaatuista. Osa on luonnon mullistusten aikaansaannoksia, mutta osansa on myös ihmisen vaikutuksella luonnon monimuotoisuuteen.
Hyveitä ovat mm. kauneus, ainakin Aristoteleen mukaan (Aristoteles 2012). Mielestäni se sopii hyvin myös kestävän kehityksen arvopohjaksi. Kestävää kehitystä on tarjottu milloin missäkin yhteyksissä, vain yksi on varmaa, kestävä kehitys on nostettu ihmisten tietoisuuteen oikeassa määritelmässä. Se on luonnon ja luonnon varojen säästäminen myös tuleville sukupolville.
Tämän pedagogisen kehittämistyön ideana on kertoa kuvin ja sanoin luonnosta ja luonnon varojen käytöstä sekä halusta saada muutosta aikaan luonnonvarojen sääntelyyn. Kestävän kehityksen opin sisäistäminen on suunnattu toisen asteen opiskelijoille ja muille asiasta kiinnostuneille.
Pedagogisen kehittämistyön laatiminen aikajanan avulla selkeyttää opiskelijan ajatusmaailmaa ja auttaa opettajaa tuntien suunnitteluissa.
Hyveitä ovat mm. kauneus, ainakin Aristoteleen mukaan (Aristoteles 2012). Mielestäni se sopii hyvin myös kestävän kehityksen arvopohjaksi. Kestävää kehitystä on tarjottu milloin missäkin yhteyksissä, vain yksi on varmaa, kestävä kehitys on nostettu ihmisten tietoisuuteen oikeassa määritelmässä. Se on luonnon ja luonnon varojen säästäminen myös tuleville sukupolville.
Tämän pedagogisen kehittämistyön ideana on kertoa kuvin ja sanoin luonnosta ja luonnon varojen käytöstä sekä halusta saada muutosta aikaan luonnonvarojen sääntelyyn. Kestävän kehityksen opin sisäistäminen on suunnattu toisen asteen opiskelijoille ja muille asiasta kiinnostuneille.
Pedagogisen kehittämistyön laatiminen aikajanan avulla selkeyttää opiskelijan ajatusmaailmaa ja auttaa opettajaa tuntien suunnitteluissa.