Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Business Center Papulas grafiska profil

Ruokanen, Jenny (2014)

 
Avaa tiedosto
Ruokanen_Jenny.pdf.pdf (1.645Mt)
Lataukset: 


Ruokanen, Jenny
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239564
Tiivistelmä
Den visuella identiteten är en viktig del av ett företags image utåt. Det visuella i företaget är det som varje kund först kommer i kontakt med. Det kan vara allt från logotyp, färger, typografi till visitkort. Det är viktigt att det går en röd tråd genom hela den visuella iden-titeten, och att varje anställd i företaget känner till de olika bitarna som bygger upp ett företags visuella identitet. Hur kunden upplever att företaget presenteras utåt har en bety-delse för hela företagets image. Igenkänning är av central betydelse. Syftet med detta arbete är att utforma en grafisk manual till företaget Business Center Papula Ab. I arbetets teoridel framkommer de viktigaste delområdena för vad visuell identitet är. I slutet av arbetet finns Business Center Papulas grafiska manual presenterad, som skapats under examensarbetets gång.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste