Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ryhmähaastattelu osana rekrytointiprosessia

Kulmala, Elina (2014)

 
Avaa tiedosto
Kulmala_Elina.pdf (398.8Kt)
Lataukset: 


Kulmala, Elina
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610102
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää kohdeyrityksen kampanjarekrytointiprosessiin oleellisena osana kuuluvaa ryhmähaastattelumenetelmää. Kohdeyrityksen kampanjarekrytointiin kuuluvia ryhmähaastatteluja on pitkään tehty samalla menetelmällä ja sitä haluttiin kehittää etenkin hakijan näkökulma huomioon ottaen.

Opinnäytetyön empiiriseen osaan on käytetty kvantitatiivista kyselytutkimusta sekä kvalitatiivista haastattelua. Kysely toteutettiin kyselylomakkeella hakijoille, jotka osallistuivat ryhmähaastatteluun, jotta saatiin selville hakijoiden kokemukset ryhmähaastattelusta. Yrityksen tavoitteet ryhmähaastattelulle sekä kampanjatyöntekijöiden valintakriteerit selvitettiin haastattelemalla rekrytointitiimin esimiestä.

Yritys pyrkii luomaan ryhmähaastatteluun asiallisen ja asiapitoisen mutta toisaalta rennon tunnelman. Haastattelijoiden toivottiin olevan helposti lähestyttäviä ja innostavia. Kampanjatyöntekijöiden valintakriteereitä olivat mm. reippaus, iloisuus ja toimeliaisuus. Kyselytutkimuksen tulokset olivat suurelta osalta toivottuja. Tavoiteltu tunnelma oli saavutettu hyvin ja haastattelijat koettiin helposti lähestyttäviksi. Kehitettävää löytyi tutkimuksen perusteella ryhmähaastattelun ryhmän koosta sekä kampanjan työtehtävien informaatiosta. Tuloksista nousi selvästi esille, että hakijat kaipasivat konkreettisempaa tietoa työtehtävistä.

Teoriatiedon, kyselytutkimuksen ja haastattelun avulla saatujen tietojen pohjalta syntyi produkti, ohjeistus kampanjarekrytointiin liittyvän ryhmähaastattelun läpivientiin. Ohjeistuksesta selviää ryhmähaastattelun tavoite, kampanjatyöntekijöiden valintakriteerit sekä konkreettiset ohjeet ryhmähaastattelun läpiviennille. Se toimii nykyisten rekrytoijien ohjeena sekä uusien työntekijöiden perehdytystä tukevana materiaalina.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste