Sähköisen markkinoinnin suunnitelma pienyritykselle : case Auran Ajomestarit Oy
Vuoristo, Lauri (2014)
Vuoristo, Lauri
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219163
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219163
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda nykyaikainen sähköisen markkinoinnin suunnitelma pienelle autokoululle. Autokoulun markkinointiviestintä on ollut vähäistä ja on pääasiassa painottunut perinteiseen lehtimainontaan. Opinnäytetyössä käydään läpi niitä keinoja, joiden avulla pieni yritys voi kehittää sähköisiä markkinointikanaviaan. Lisäksi opinnäytetyössä käydään läpi pienelle yritykselle sopivia sosiaalisen median keinoja, joilla yrityksen markkinointiviestintä tavoittaisi nuoret potentiaaliset ajokortin hankkimista suunnittelevat nuoret aikuiset.
Toimeksiantajayrityksen ensisijaisena tavoitteena on saada aikaan markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys pystyy lisäämään näkyvyyttä ja tavoitettavuuttaan. Yrityksen pyrkimyksenä on saada asiakkaita palaamaan suorittamaan ajokortin toinen vaihe.
Työssä käsitellään sosiaalisen median periaatteita ja interaktiivisia keinoja kohderyhmän tavoittamiseksi. Opinnäytetyössä esitellään tehtävien verkkosivujen pohja. Työn tuloksia voidaan seurata etenkin Facebookin tykkääjien määrällä ja verkkosivujen kävijämääriä seuraamalla. Työssä huomioidaan myös se, että seurantaa analysoidaan ja tuloksiin reagoidaan.
Toimeksiantajayrityksen ensisijaisena tavoitteena on saada aikaan markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys pystyy lisäämään näkyvyyttä ja tavoitettavuuttaan. Yrityksen pyrkimyksenä on saada asiakkaita palaamaan suorittamaan ajokortin toinen vaihe.
Työssä käsitellään sosiaalisen median periaatteita ja interaktiivisia keinoja kohderyhmän tavoittamiseksi. Opinnäytetyössä esitellään tehtävien verkkosivujen pohja. Työn tuloksia voidaan seurata etenkin Facebookin tykkääjien määrällä ja verkkosivujen kävijämääriä seuraamalla. Työssä huomioidaan myös se, että seurantaa analysoidaan ja tuloksiin reagoidaan.