Färjerederiet : Varför avvikelserapporter inte åtgärdas i tid
Gislason, Magnus (2014)
Gislason, Magnus
Yrkeshögskolan Novia
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208816
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208816
Tiivistelmä
Avvikelsehanteringen inom Färjerederiet har inte fungerat tillfredställande under en längre tid. Därför har Färjerederiet beställt en utredning, i form av detta lärdomsprov, för att kunna fastställa varför avvikelserna inte blir åtgärdade i tid och hur det nuvarande avvikelsesystemet kunde förbättras för att fungera tillfredställande.
Information har främst samlats från gällande regelverk bl.a. ISM koden samt Färjerederiets egna Safety Management System(SMS). En annan stor informationskälla är de sju interjuver med Distriktschefer som ligger till grund för slutsatserna i detta lärdomsprov.
Det som framkom genom undersökningen var en rad olika brister som får system att inte fungera tillfredsställande. Ett exempel är att Färjerederiet ur vissa aspekter ställer för höga krav på sig själva. För att avhjälpa detta har en ny process framtagits för ändamålet. Processen beskrivs i arbetet. Deviation management in Färjerederiet has not worked satisfactorily for a long time. Therefore Färjerederiet wanted an investigation, in the form of this thesis, in order to determine why the deviations are not corrected in time, and how their current deviation system could be improved to function satisfactorily.
Information was mainly gathered from current regulations including the ISM Code as well as Färjerederiet’s own Safety Management System (SMS). Another sources of information are the seven interviews with District Managers that form the basis for the conclusions in this thesis.
What emerged through the interviews was that there are a variety of shortcomings that cause the system not to function properly. One deficiency is that the Färjerederiet in some aspects make excessive demands on itself. To remedy this, a new process for the purpose is presented in this thesis.
Information har främst samlats från gällande regelverk bl.a. ISM koden samt Färjerederiets egna Safety Management System(SMS). En annan stor informationskälla är de sju interjuver med Distriktschefer som ligger till grund för slutsatserna i detta lärdomsprov.
Det som framkom genom undersökningen var en rad olika brister som får system att inte fungera tillfredsställande. Ett exempel är att Färjerederiet ur vissa aspekter ställer för höga krav på sig själva. För att avhjälpa detta har en ny process framtagits för ändamålet. Processen beskrivs i arbetet.
Information was mainly gathered from current regulations including the ISM Code as well as Färjerederiet’s own Safety Management System (SMS). Another sources of information are the seven interviews with District Managers that form the basis for the conclusions in this thesis.
What emerged through the interviews was that there are a variety of shortcomings that cause the system not to function properly. One deficiency is that the Färjerederiet in some aspects make excessive demands on itself. To remedy this, a new process for the purpose is presented in this thesis.