Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Arvokas asiakaskokemus ja asiakkuuksien johtaminen

Kääriäinen, Minna (2022)

Avaa tiedosto
Kaariainen_Minna.pdf (654.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kääriäinen, Minna
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022090920035
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli arvokas asiakaskokemus ja asiakkuusjohtaminen. Tavoite oli avata asiakaslähtöistä ajattelutapaa ja kertoa, miten tuota tulokulmaa voidaan hyödyntää liiketoiminnassa ja miten sen avulla saadaan lisättyä yrityksen kannattavuutta. Päätutkimusongelma oli selvittää, miten hyödyntää asiakaskokemusta liiketoiminnan kehittämisessä ja toisaalta, miten yritys hyötyy asiakaskokemukseen panostamisesta. Työ kuvasi keinoja tuoda asiakaslähtöistä ajattelumallia yrityksen toimintaan, jotta asiakkuuksien johtamisesta tulisi menestystekijä yritykselle.

Opinnäytetyön viitekehys koostui myynnin, asiakkuusjohtamisen, asiakaspalvelun, strategisen johtamisen, liiketoimintaosaamisen ja organisaation johtamisen kirjallisuuskatsauksesta. Opinnäytetyö toteutettiin pöytälaatikkotutkimuksena. Teoriaosuudessa käytiin läpi asiakkaiden merkitystä strategian lähtökohtana ja sitä mitä asiakaskokemus pitää sisällään ja miksi asiakkaan ostoprosessi tulee tuntea. Teoriaosuudessa myös käytiin läpi asiakkaan tuntemista, segmentoinnin tärkeyttä ja sitä miten asiakkuudenhallintajärjestelmät voivat tukea asiakasjohtamista.

Kehittämisosiossa käytiin läpi kehitystyötä yleisesti, segmentoinnin kehittämistyötä ja sitä miten asiakkaiden arvoa saadaan kasvatettua. Toimintamallien hiomisen merkitys arvokkaan asiakaskokemuksen saamiseksi ja koko liiketoiminnan viilaus asiakaslähtöisin ajattelumallein sopivaksi.

Opinnäytetyön lopputulos tuotti johtopäätöksen, että arvokkaaseen asiakaskokemuksen saavuttaminen vaatii jokaiselta yritykseltä yksityiskohtaista analyysia juuri omasta näkökulmasta. Arvokkaaseen asiakaskokemukseen ja asiakaslähtöiseen ajattelumalliin on jokaisen yrityksen tärkeää sitoutua ja panostaa jatkuvasti voimavaroja, sillä vain niin yritykset pysyvät ajan virrassa, kannattavina yrityksinä. Arvokasta asiakaskokemusta luovat aidot kohtaamiset ja taito nähdä asiakkaan ongelman ydin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste