Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola Näsinneulan markkinointi sosiaalisessa mediassa : Facebook-sivut

Tähtinen, Maija-Liisa; Vuorela, Annika (2014)

Avaa tiedosto
Tähtinen_Maija-Liisa, Vuorela_Annika.pdf (780.0Kt)
Lataukset: 


Tähtinen, Maija-Liisa
Vuorela, Annika
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610017
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Tampereella Näsijärven rannalla sijaitsevalle Ravintola Näsinneulalle. Tarkoituksena oli selvittää ravintolan uusien Facebook- sivujen hyödyllisyys asiakkaiden näkökulmasta, kerätä tietoa heidän mielipiteistään sekä siten edelleen kehittää sivuja mielenkiintoisemmiksi. Tämä toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella suoritettavalla tutkimuksella, jossa oli yhdeksän kysymystä. Vastaajien lukumäärä jäi odotettua pienemmäksi. Toiveena oli kerätä vähintään 40 vastausta mutta kaiken kaikkiaan vastauksia kertyi 33. Pienestä vastaajamäärästä huolimatta saatiin kokoon monipuolinen tutkimus erilaisten vastauksien myötä.

Teoriaosuudessa käsitellään erilaisia markkinointikeinoja ja sosiaalista mediaa. Markkinointikeinoja tarkastellaan yrityksen näkökulmasta. Erilaisista markkinointikeinoista puhuttaessa, esille nousi 4P- mallin tärkeys sekä siitä kehitetty CREF- malli. Lisäksi perehdytään markkinoinnin suunnittelun perusasioihin sekä mielikuvamarkkinointiin. Työssä tutustutaan lähemmin sosiaaliseen mediaan käsitteenä ja vielä tarkemmin Facebookiin, sekä erityisesti siellä ravintola-alan markkinointiin. Huomion kohteena ovat ravintola Näsinneulan Facebook- sivut, joille yritys toivoi uusia ideoita päivityksiin sivuista tykänneiltä ja siellä vierailleilta käyttäjiltä.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että suurin osa vastaajista seurasi mieluummin Näsinneulan Facebook- sivuja yrityksen kotisivujen sijaan. Tärkeimmät syyt tähän olivat Facebook sivujen nopea ja helppo käyttäminen sekä ajankohtainen sisältö. Sivuille kaivattiin aktiivisempaa päivitystä, lisää kuvia, tietoa tarjouksista ja kampanjoista sekä menut hintoineen. Kyselyn perusteella voitiin myös todeta, että Facebook- sivut eivät ole juurikaan vaikuttaneet asiakkaiden käyntitiheyteen.

Näsinneulan Facebook-sivuja voidaan kehittää pienillä lisäyksillä, kuten panostamalla erilaisiin päivityksiin; lisäämällä persoonallisempia tilapäivityksiä kuvien ja henkilökunnan kuulumisien kanssa. Ruokalistojen, hintojen, kilpailujen ja ajankohtaisten uutisten lisääminen sivuille voivat myös kiinnittää asiakkaiden huomiota entistä paremmin. Kokonaan uutena sivuille voitaisiin lisätä mahdollisuus pöytävarauksen tekemiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste