Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pankin keinot aktivoida suurien tilivarallisuuksien asiakkaita sijoittamiseen

Salminen, Jyri (2021)

 
Avaa tiedosto
Salminen_Jyri.pdf (355.5Kt)
Lataukset: 


Salminen, Jyri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091220083
Tiivistelmä
Suomessa on yksi Euroopan suurimpia talletusasteita, vaikka vuonna 2020 tilisäästämisen korot laskivat nollaan. Miksi varoja pidetään nollakorkoisilla tileillä eikä varoja olla sijoitettu järkevämmin? Tutkimuksen päätavoitteena oli tutkia syitä suuriin tilivarallisuuksiin ja tilisäästämisen suosioon Pankin X asiakkaiden keskuudessa sekä miten tavoittaa asiakkaat paremmin.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivista menetelmää käyttäen. Teoriaosuudessa perehdyttiin säästämisen ja sijoittamisen eri muotoihin sekä käytiin läpi sijoittamisen perusteet. Työssä esiteltiin muutamia kohdeyrityksen tarjoamia säästämisen ja sijoittamisen vaihtoehtoja, joilla saadaan säästetyille varoille tuottoa. Tutkimuksen empiirisessä osassa haastateltiin kolmea kohdeyrityksen sijoitusneuvojaa. Sijoitusneuvojien haastattelujen pohjalta kerättiin tietoa suurien tilivarallisuuksien asiakkaiden käyttäytymisestä.

Tutkimustuloksista voitiin ehdottaa kohdeyritykselle toimenpiteitä, miten saadaan kohderyhmän asiakkaat aktivoitumaan sijoittamiseen. Yleisellä tasolla voidaan todeta, että suurien tilivarallisuuksien asiakkaat ovat kiinnostuneita säästämisestä ja sijoittamisesta edellyttäen, että heidät saadaan osallistumaan sijoitustapaamisiin. Tietotaidon puutteita voidaan kehittää asiakastilaisuuksilla ja verkkosivujen kehittämisellä. Asiakastilaisuudet tavoittavat paremmin vanhempaa asiakaskuntaa, kun taas verkkosivut palvelevat nuorempia tiedonhaussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste