Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

MATKA MAAILMAN YMPÄRI, KIITOS! : Matkatoimisto Matka-Töysän asiakasanalyysi

Kaarnaranta, Elina (2014)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Elina_Kaarnaranta.doc.pdf (280.6Kt)
Lataukset: 


Kaarnaranta, Elina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710260
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää matkatoimistoasiakkaiden ostokäyttäytymistä ja sitä, millaisia matkailupalveluja he haluavat ostaa matkatoimistosta, mitä matkailupalveluja he ostavat verkkokaupasta ja miksi sekä millaisia kehittämismahdollisuuksia sosiaalinen media tarjoaa matkatoimistolle. Kehittämistyön toimeksiantajana oli keskisuomalainen matkatoimisto Matka-Töysä Oy. Tutkimuksen aineistona käytettiin kyselyä, joka on lähetetty matkatoimiston asiakkaille uutiskirjeen mukana. Tutkimus oli metodeiltaan kvantitatiivinen, mutta tutkimuksessa hyödynnettiin myös kvalitatiivista tutkimusotetta.

Kyselytutkimus osoitti, että matkatoimisto Matka-Töysän asiakkaat ostavat matkatoimistosta perinteisiä matkatoimiston valmiiksi paketoimia risteilyjä, hotelli/kaupunkimatkoja, etelänlomia, ryhmämatkoja ja perhematkoja. Verkkokaupan 24 tunnin palveluaika, helppous ja matkojen sekä hintojen vertailukelpoisuus olivat asiakkaiden päämotiivit matkailupalveluiden ostolle verkkokaupasta. Matka-Töysän verkkokauppa ei kuitenkaan ollut vielä kaikille sen asiakkaille tuttu.

Matkatoimiston toivottiinkin kehittävän verkkokauppaansa entistäkin asiakasystävällisempään ja parempaan suuntaan. Suurin osa matkatoimiston asiakkaista oli joko erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä Matka-Töysän asiakaspalveluun. Erityisesti kasvokkain tapahtuvaa asiakaspalvelua arvostettiin hyvin paljon. Matkatoimiston asiakasuskollisuus on korkea, ja monet asiakkaista ovatkin todellisia kanta-asiakkaita, jotka palaavat aina tuttuun matkatoimistoon halutessaan matkalle. Matkatoimiston haluttiin hyödyntävän sosiaalista mediaa myynnissä ja markkinoinnissa monin eri tavoin, kuten viestimällä matkatoimiston tarjoamista palveluista, ajankohtaisista tarjouksista ja alennuksista sekä antamalla asiakkaidensa jakaa matkakertomuksiaan ja matkakuviaan sosiaalisen median sovelluksissa. Matkatoimiston toivottiin säilyttävän kaikki viisi toimipistettään jatkossakin kovasta matkatoimistoalan kilpailusta huolimatta.
Matkatoimisto voi hyödyntää tutkimuksen tuloksia tuotteistuksen, verkkokaupan ja asiakkuuksien kehittämisessä sekä sosiaalisen median käytössä osana matkailumarkkinointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste