Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin kehittämissuunnitelma Case: Hair Saga

Rajalaakso, Elias (2014)

Avaa tiedosto
EliasRajalaakso.pdf (972.0Kt)
Lataukset: 


Rajalaakso, Elias
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710331
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli laatia markkinoinnin kehittämissuunnitelma parturi- kampaamo Hair Sagalle. Suunnitelman tavoitteena oli luoda pohja markkinoinnin kehittämiselle, jotta yrityksen asiakasmääriä saataisiin kasvatettua ympärivuotisesti sekä tuotua lisävolyymia alkukevään ja –syksyn hiljaisempien aikojen asiakasmääriin. Lisäksi haluttiin selvittää vain reilun vuoden verran toiminnassa olleen yrityksen asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen toimintaan sekä palvelun laatuun. Asiakaskyselyn avulla pyrittiin myös selvittämään kampaamon asiakkaiden asiakasuskollisuutta sekä markkinointikeinoja, mitä olisi nykyisten asiakkaiden mielestä paras soveltaa uusien asiakkaiden mielenkiinnon saavuttamiseksi.

Työn laatimiseen käytettiin palvelujen- sekä asiakasmarkkinointiin liittyvää kirjallisuutta, yrityksessä toteutettua asiakaskyselyä sekä työn tekijän omia näkemyksiä. Lisäksi haastateltiin yrityksen omistajaa, jotta saatiin kokonaiskuva yrityksen nykyisestä tilanteesta asiakasmäärien, markkinointitoimien sekä tulevaisuuden suunnitelmien tilasta.

Työn teoriaosassa käsiteltiin palvelujen markkinointia ja sen eroja tuotteen markki-nointiin. Lisäksi käytiin läpi asiakassuhdemarkkinoinnin käsite sekä palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja. Työn käytännön osassa toteutettiin yrityksen tiloissa maalis-huhtikuussa kvantitatiivinen eli määrällinen asiakaskysely. Kyselyyn saatiin vastauksia 45 kappaletta, jotka analysoitiin excel- taulukko-ohjelmalla. Vastausten pohjalta saatiin kokonaiskuvaa asiakkaiden tyytyväisyydestä, palvelun laadusta, yrityksen tiloista sekä käytettyjen markkinointikeinojen toimivuudesta. Näiden vastausten pohjalta luotiin yritykselle viitteellinen markkinoinnin vuosikello sekä ohjeistus markkinointikeinojen tehostamiselle.

Suunnitelmassa esitettiin, mitä markkinoinnin keinoja yrittäjä voi käyttää asiakasmäärien lisäämiseksi kokovuotisesti sekä hiljaisemmille ajoille sekä miten jo käytettyjä markkinointikeinoja voi tehostaa ja kohdentaa paremmin niin kohderyhmäkohtaisesti kuin ajallisestikin. Tarkoituksena oli luoda helposti toteutettava sekä pieneen budjettiin soveltuva kehittämissuunnitelma.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste