Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Modernin tv-kanavan liiketoiminta- ja tuotantomalli urheilutuotannossa : Case: URHOtv:n SM-liigan tv-tuotanto

Levander, Markus (2014)

 
Avaa tiedosto
Levander_Markus.pdf (15.01Mt)
Lataukset: 


Levander, Markus
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810736
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee URHOtv Oy:n liiketoimintamallia ja URHOtv maksutelevisio- kanavan tuotantomallia vuosina 2009 – 2014. Opinnäytetyöntekijänä toimi URHOtv Oy:llä vuosina 2010 – 2014 kanavasuunnittelijana ja tuotantopäällikkönä työskennellyt toimihenkilö. URHOtv Oy:n tuotannot lakkautettiin huhtikuussa 2014, jolloin opinnäy- tetyötä vielä työstettiin. URHOtv oli vuosina 2010 – 2013 maksu-tv-tilausten kärjessä, kun kanavalla oli oikeudet SM-liigan jääkiekko-otteluiden televisiointeihin.

Materiaalina käytettiin työkokemusta, asiantuntijahaastatteluita ja alan kirjallisuutta. Asiantuntijahaastatteluita oli URHOtv Oy:n entisiltä työntekijöiltä ja sidosryhmiltä. Vertailussa käytetään materiaalia MTV Oy:n tuote- ja tuotantopäälliköltä saamista haas- tatteluista.

Ensimmäisenä kuvaillaan URHOtv Oy:n perustamisajankohdan toimenpiteitä ja kuinka yrityksen liiketoimintamallia kehitettiin. 4P-, SWOT- ja BCG-malleja käytetään apuna tarkastellessa yrityksen liiketoimintamallia kriittisesti.

Seuraavaksi esitellään viisi tärkeintä sidosryhmäverkoston elementtiä monialustaisessa suorassa televisiolähetyksessä tallenteen jatkokäyttöön asti. Tärkeimmät sidosryhmät olivat tapahtuma, tuotanto, lähetys, katselualustat ja tallenne. URHOtv Oy:n sidosryh- mät käydään yksityiskohtaisesti läpi jääkiekon SM-liigan televisiotuotannon aikana, joka toimii opinnäytetyössä tapahtumatutkimuksena.

Työntuloksena on kuvaus modernin tv-kanavan liiketoiminta- ja tuotantomallista, jota voi käyttää media-alan yrityksen toiminnan, tuotantojen, yhteistyöprojektien ja markki- noinnin tehostamiseen. Työtä voi soveltaa urheilutapahtumien suorasta lähetyksestä myös viihdetuotantoihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste