Isuzu-huollon markkinointi : Pirkanmaan Autotaito Oy
Toivonen, Aki (2014)
Toivonen, Aki
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810824
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810824
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luotiin markkinointisuunnitelma Pirkanmaan Autotaito Oy:lle Isuzu-merkkihuollon osalta. Isuzujen huolto aloitettiin yrityksessä kevään 2014 aikana. Työ oli siis erittäin ajankohtainen. Työssä keskityttiin vertaamaan erilaisia mainonta- ja markkinointiratkaisuja. Työn alussa keskityttiin selvittämään markkinointia, segmentointia ja mainontaa. Työn keskivaiheilla pohditaan eri mainontaratkaisuja, joita Pirkanmaan Autotaito voisi käyttää. Työn lopussa esitetään markkinointiratkaisu.
Isuzun asiakaskunta Pirkanmaalla on todella pieni. Mainontaratkaisuja pohdittiin ja lopulta päädyttiin suoramarkkinointikirjeen luomiseen. Se osoittautui kaikista parhaim-maksi vaihtoehdoksi, koska sillä tavoittaa asiakkaat helpoiten ja edullisimmin. Suoramarkkinointikirjeen teko onnistui hyvin ja Pirkanmaan Autotaidon johto oli samaa mieltä. Suoramarkkinointikirjeessä keskityttiin tiedottamaan asiakkaita uudesta merkkihuollosta, joka on samalla Tampereen ainoa.
Opinnäytetyö eli markkinoinnin käsittely ja markkinointisuunnitelman luominen oli haastavaa, mutta erittäin opettavaista. Työssä huomattiin, että varsinkin pienemmässä korjaamossa on hyvä osata myös markkinointiin liittyviä asioita. Markkinoinnin onnistumista voi tulevaisuudessa seurata suoraan Isuzu asiakkaiden kävijämäärissä.
Isuzun asiakaskunta Pirkanmaalla on todella pieni. Mainontaratkaisuja pohdittiin ja lopulta päädyttiin suoramarkkinointikirjeen luomiseen. Se osoittautui kaikista parhaim-maksi vaihtoehdoksi, koska sillä tavoittaa asiakkaat helpoiten ja edullisimmin. Suoramarkkinointikirjeen teko onnistui hyvin ja Pirkanmaan Autotaidon johto oli samaa mieltä. Suoramarkkinointikirjeessä keskityttiin tiedottamaan asiakkaita uudesta merkkihuollosta, joka on samalla Tampereen ainoa.
Opinnäytetyö eli markkinoinnin käsittely ja markkinointisuunnitelman luominen oli haastavaa, mutta erittäin opettavaista. Työssä huomattiin, että varsinkin pienemmässä korjaamossa on hyvä osata myös markkinointiin liittyviä asioita. Markkinoinnin onnistumista voi tulevaisuudessa seurata suoraan Isuzu asiakkaiden kävijämäärissä.