Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Parikkalan Osuuspankin palveluiden saatavuus ja keskittämisetuudet

Mielonen, Jussi (2014)

 
Avaa tiedosto
Mielonen_Jussi.pdf (971.6Kt)
Lataukset: 


Mielonen, Jussi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810756
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Parikkalan Osuuspankki. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Parikkalan Osuuspankin asiakkaat kokevat pankin ulkoisen ja sisäisen saatavuuden. Tämän lisäksi selvitettiin, kuinka hyvin Parikkalan Osuuspankin asiakkaat tuntevat OP-Pohjola-ryhmän tarjoamat keskittämisetuudet.

Tutkimus tehtiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Kysely toteutettiin sähköisesti Webropol-ohjelman avulla ja kysymykset muodostuivat strukturoiduista kysymyksistä sekä yhdestä avoimesta kysymyksestä. Kysely toteutettiin vuonna 2014 tammi- ja helmikuun aikana ja se lähetettiin niille Parikkalan Osuuspankin asiakkaille, joilla oli verkkopankki ja jotka asuivat joko Parikkalan tai Rautjärven kunnan alueella. Näitä asiakkaita oli 1435 kappaletta ja kun vastauksia kertyi 205, vastausprosentiksi muodostui 14,3 %.

Parikkalan Osuuspankin asiakkaat kokivat pankin sisäisen ja ulkoisen saatavuuden pääasiassa hyväksi. Sisäiseen saatavuuden piiristä nousivat esille ennen kaikkea neuvottelusolut ja niiden yksityisyys. Ulkoisen saatavuuden puolella kritiikki kohdistui kassajonoihin ja puhelinpalveluun. Keskittämisetuuksien tietämystä asiakkaiden kesken voidaan pitää myös hyvänä. Eniten korjattavaa tutkimuksen mukaan olisi Pohjolan etuasiakkaan etuuksien tietämyksessä sekä ryhmän etuuksien kertomisessa asiakastapaamisissa.

Tutkimuksen perusteella Parikkalan Osuuspankin neuvottelusolujen yksityisyyttä voisi parantaa esimerkiksi suuremmilla teippauksilla laseissa tai verhoilla. Kassapalveluissa voisi olla ruokatuntien ajan kaksi toimihenkilöä, mikä vähentäisi jonotusaikoja. OP-mobiilisovellukset Pivo ja OP-mobiili olivat niitä jakelukanavia, joita asiakkaat haluaisivat käyttää enemmän. Näistä palveluista puhuminen asiakastapaamisissa ja opastuksen järjestäminen pankissa voisivat lisätä sovellusten käyttäjämääriä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste