Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Unreal Engine 4:n käyttöönotto ja käyttäminen

Rassi, Jesse (2022)

 
Avaa tiedosto
Rassi_Jesse.pdf (1.081Mt)
Lataukset: 


Rassi, Jesse
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091420150
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kuinka hyvin onnistuu Unreal Enginen käyttöönotto ja pelin tekeminen ilman tietoa siitä, kuinka Unreal Engine toimii ja minkälaisia toimintoja siinä on. Tarkoitus on myös antaa pelialasta kiinnostuneilla ja uransa alkuvaiheessa oleville pelikehittäjille tietoa Unreal Enginestä ja työmäärästä paljonko etukäteen tarvitsee tietoa opiskella, jotta pystyy ensimmäisen pelinsä luomaan Unreal Enginellä. Opinnäytetyö sisältää myös opasteet Unreal Enginen käyttöönottoon ja yksinkertaiseen peliin.
Opinnäytetyön teoriapohja koostuu Unreal Enginen historian läpileikkauksesta. Avataan Unreal Enginen kehittäjän taustaa, kerrotaan miten Unreal Engineä käytetään eri tarkoitukseen viihdemaailmassa sekä peleissä. Vertaillaan myös Unreal Engineä sen merkittävimpään ilmaiseen kilpailijaan Unityyn ja käydään läpi, miten nämä kaksi suosittua pelimoottoria eroavat toisistaan ja mitä yhtäläisyyksiä näistä löytyy. Opinnäytetyö on myös toiminnallisuuteen tähtäävä, koska siinä rakennetaan peli alusta loppuun.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä voidaan todeta, että Unreal Engine sopii hyvin aloittelevalle pelinkehittäjälle. Aikaa täytyy varata paljon aiheeseen tutustumiseen, jotta voi lähteä kehittämään itselleen mieluista peliä ja saa siihen kaikki ominaisuudet, joita siihen haluaa. Tulen itse luultavasti seuraavan projektini suorittamaan juuri Unreal Enginellä, koska käyttökokemus pelimoottorista jäi positiiviseksi.

Avainsanat Unreal Engine, Pelimoottori, Pelikehitys

Sivut 26 sivua
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste