Pelimaailman visuaalinen konseptisuunnittelu
Kuutti, Jarmo (2014)
Kuutti, Jarmo
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405218980
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405218980
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli videopelimaailman visuaalinen
Projekti sisältää myös pelialan eri osa-alueisiin liittyvään teoriaan perehtymisen.Vaikka pelialan harjoitteet vaihtelevatkin paljon, on silti olemassa teorioita ja ohjeita,
jotka osoittautuivat hyödyllisiksi. Tavoitteena oli kehittää ymmärrystä, sekä osaamista mahdollisia tulevia opintoja ja töitä varten.
Opinnäytetyön kirjallinen osa kuvailee pelimaailmaa varten piirrettyjen kuvien luomisprosessin. Mukana on myös inspiraationa käytettyjä referenssikuvia ja selvennyksiä kerätyn teorian yhteydestä valmiisiin piirroksiin.
Tavoitteena oli myös luoda ainakin yksi esimerkki jokaisesta pelien visuaalisen ilmeen osa-alueesta. Niihin kuuluivat ympäristöt, erilaiset esineet, ajoneuvot, vaatteet, logot ja julisteet. Lisäksi työhön kuuluu uusin versio portfoliosta, johon on koottu parhaat opinnäytetyön aikana syntyneet piirrokset.
Projekti sisältää myös pelialan eri osa-alueisiin liittyvään teoriaan perehtymisen.Vaikka pelialan harjoitteet vaihtelevatkin paljon, on silti olemassa teorioita ja ohjeita,
jotka osoittautuivat hyödyllisiksi. Tavoitteena oli kehittää ymmärrystä, sekä osaamista mahdollisia tulevia opintoja ja töitä varten.
Opinnäytetyön kirjallinen osa kuvailee pelimaailmaa varten piirrettyjen kuvien luomisprosessin. Mukana on myös inspiraationa käytettyjä referenssikuvia ja selvennyksiä kerätyn teorian yhteydestä valmiisiin piirroksiin.
Tavoitteena oli myös luoda ainakin yksi esimerkki jokaisesta pelien visuaalisen ilmeen osa-alueesta. Niihin kuuluivat ympäristöt, erilaiset esineet, ajoneuvot, vaatteet, logot ja julisteet. Lisäksi työhön kuuluu uusin versio portfoliosta, johon on koottu parhaat opinnäytetyön aikana syntyneet piirrokset.