Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Kaakkois-Suomen Eläinsuojelyhdistys Ry.

Husu, Heidi (2022)

Avaa tiedosto
Husu_Heidi.pdf (3.205Mt)
Lataukset: 


Husu, Heidi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022092820551
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Toimeksiantajana opinnäytetyöllä on Kaakkois-Suomen Eläinsuojeluyhdistys ry. Opinnäytetyön tavoitteena on laatia toimeksiantajalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jonka avulla saadaan lisättyä tietoisuutta yhdistyksen sijaiskotitoiminnasta. Tarkoituksena on saada selville, mitkä ovat suurimmat syyt sille, että ihmisiä ei saada mukaan toimintaan, ja miten pystytään muuttamaan ihmisten mielikuvia toiminnasta.

Opinnäytetyön teoreettisessa osassa käsitellään sosiaalisen median kanavia, sekä markkinointia sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median teoriaosuudessa keskitytään sosiaalisen median kanavista Facebookiin ja Instagramiin. Teoriaosuudessa käydään läpi kanavien markkinoinnissa huomioitavia asioita sekä kanavien toimintoja. Teoriaosuudessa käsitellään myös orgaanista näkyvyyttä, sisältömarkkinointia, maksettua mainontaa, sekä tulosten mittaamista ja analytiikkaa. Opinnäytetyössä käytetyt lähteet koostuvat pääosin alan verkkolähteistä, mutta lähteinä on käytetty myös alan ammattikirjallisuutta.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Tutkimus suoritetiin toukokuussa 2022 verkossa kyselytutkimuksena ja kyselyyn vastasi 146 henkilöä. Kyselytutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia mielikuvia ihmisillä on sijaiskotitoiminnasta. Kyselyllä haluttiin selvittää myös syitä sille, miksi ihmiset eivät ole halukkaita lähtemään mukaan sijaiskotitoimintaan.

Kyselytutkimuksen tuloksista saatiin selville, että moni vastaajista koki sijaiskotitoiminnan olevan liian raskasta ja sitovaa vapaaehtoistyötä, mikä rajoittaisi liikaa omaa elämää. Kyselytutkimuksesta selvisi myös, että monelle vastaajalle esteenä oli liiallinen kiintyminen eläimiin ja niistä luopumisen vaikeus. Tulosten pohjalta luotiin toimeksiantajalle markkinointisuunnitelma, jonka avulla voidaan lisätä tietoisuutta sijaiskotitoiminnasta ja oikaista vääränlaisia uskomuksia sijaiskotitoimintaa kohtaan sekä toivottavasti myös lisätä sijaiskotien määrää tulevaisuudessa.


Asiasanat: sosiaalinen media, markkinointi, orgaaninen näkyvyys, sisältömarkkinointi
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste