Asiakastyytyväisyystutkimus Riihimäen Citykatsastukselle
Salonen, Satu (2022)
Salonen, Satu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022092820560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022092820560
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on asiakastyytyväisyystutkimus Riihimäen Citykatsastukselle. Opinnäytetyön tavoitteena on löytää keinoja Riihimäen Citykatsastuksen asiakaspalvelun kehittämiseksi. Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään asiakastyytyväisyyttä asiakaspalvelun näkökulmasta. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena, eli laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimus toteutettiin huhtikuun ja syyskuun 2022 välisenä aikana.
Tutkimuksen pääongelmana on selvittää, millainen on Citykatsastus Riihimäen asiakkaiden tyytyväisyys asiakaspalveluun. Ensimmäisen alaongelman avulla selvitetään mihin asiakkaat ovat jo tyytyväisiä Citykatsastus Riihimäen asiakaspalvelussa. Toinen alaongelma kartoittaa missä olisi asiakkaiden mielestä parannettavaa Citykatsastus Riihimäen asiakaspalvelussa.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu yhdestä pääluvusta ”asiakaspalvelu osana asiakastyytyväisyyttä”, joka käsittelee asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua ja asiakaspalvelua osana asiakaskokemusta.
Tutkimuksessa haastateltiin kuutta (6) asiakasta. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että Riihimäen Citykatsastuksen asiakkaat ovat tyytyväisiä. Asiakkaat olivat jo tyytyväisiä Riihimäen Citykatsastuksen asiakaspalvelussa muun muassa helppouteen, nopeuteen, joustavuuteen ja ystävällisyyteen. Riihimäen Citykatsastus voisi parantaa asiakaspalveluaan tarjoamalla katsastus muistutuksia kaikille halukkaille asiakkailleen.
Tutkimuksen pääongelmana on selvittää, millainen on Citykatsastus Riihimäen asiakkaiden tyytyväisyys asiakaspalveluun. Ensimmäisen alaongelman avulla selvitetään mihin asiakkaat ovat jo tyytyväisiä Citykatsastus Riihimäen asiakaspalvelussa. Toinen alaongelma kartoittaa missä olisi asiakkaiden mielestä parannettavaa Citykatsastus Riihimäen asiakaspalvelussa.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu yhdestä pääluvusta ”asiakaspalvelu osana asiakastyytyväisyyttä”, joka käsittelee asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua ja asiakaspalvelua osana asiakaskokemusta.
Tutkimuksessa haastateltiin kuutta (6) asiakasta. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että Riihimäen Citykatsastuksen asiakkaat ovat tyytyväisiä. Asiakkaat olivat jo tyytyväisiä Riihimäen Citykatsastuksen asiakaspalvelussa muun muassa helppouteen, nopeuteen, joustavuuteen ja ystävällisyyteen. Riihimäen Citykatsastus voisi parantaa asiakaspalveluaan tarjoamalla katsastus muistutuksia kaikille halukkaille asiakkailleen.
