Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynninedistämisen vaikutus tuotteen myyntiin

Rämö, Hanna (2014)

 
Avaa tiedosto
ramo_hanna.pdf (498.5Kt)
Lataukset: 


Rämö, Hanna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311475
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona markkinointitoimisto OFRD:lle tammi-kuun-toukokuun 2014 välisenä aikana. Työn tavoitteena oli selvittää, onko myynninedis-tämistoimilla vaikutusta tuotteiden myyntiin.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta, joista ensimmäinen on tutkimuksen teoriaperus-ta. Tietoperustassa selvitetään useiden eri kirjallisten ja sähköisten lähteiden avulla miten myynninedistäminen on osa muuta markkinointia, mitä myynninedistäminen on, miten sitä tehdään ja mitä segmentointi on.

Toinen osa koostuu opinnäytetyön tutkimuksen osasta. Tutkittavana kohteena oli tuote, josta tehtiin tuote-esittelyjä kahdessa eri paikassa, ruokakaupassa sekä kauppakeskukses-sa. Tutkimus on toteutettu havainnointina sekä vertaamalla myyntilukuja, joista selvisi myynnin kasvu prosentuaalisesti.
Havainnoinnin avulla on analysoitu asioita jotka toimivat hyvin sekä haasteita tutkitta-vassa myynninedistämisessä. Tutkimuksessa huomioitiin myös tuotteen myyntivolyymin prosentuaalinen kasvu kaupasta saatujen lukujen avulla ja analysoitiin siihen vaikuttaneita syitä.

Tietoperustan ja tutkimustulosten perusteella laadittiin yhteenveto tutkimustuloksista.
Tutkimuksen mukaan myynninedistämisellä voi olla suuri vaikutus myyntivolyymin kas-vuun ja tutkittavan kohteen myynti nousi selkeästi myynninedistämistoimien vaikutukses-ta.
Tutkimuksessa myös analysoitiin kuinka tietoperustassa oleva tieto toteutui käytännön tutkimustuloksissa sekä pohdittiin kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste