Pelien monetisaatio
Lilja, Heidi (2022)
Lilja, Heidi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102621628
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102621628
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli ottaa selvää erilaisista pelien monetisaatiotavoista ja tutustua siihen, miten erityyliset pelit ovat näitä hyödyntäneet.
Alussa teksti käy läpi erilaisia monetisaatiotapoja, mitä nykypeleissä hyödynnetään. Sen jälkeen teksti tutustuu kahteen erityyppiseen peliin ja niiden monetisaatiotapoihin, jonka jälkeen on omaan peliin monetisaation lisäämistä Unityn työkaluilla.
Lopussa on pohdintaa monetisaation käytöstä nykypeleissä ja miltä sen tulevaisuus mahdollisesti näyttää.
Alussa teksti käy läpi erilaisia monetisaatiotapoja, mitä nykypeleissä hyödynnetään. Sen jälkeen teksti tutustuu kahteen erityyppiseen peliin ja niiden monetisaatiotapoihin, jonka jälkeen on omaan peliin monetisaation lisäämistä Unityn työkaluilla.
Lopussa on pohdintaa monetisaation käytöstä nykypeleissä ja miltä sen tulevaisuus mahdollisesti näyttää.