Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vain arjen teoilla on lopulta merkitystä: henkilöstön toiminnan vaikutus asiakaskokemukseen

Kauttio, Soile (2022)

 
Avaa tiedosto
Kauttio_Soile.pdf (3.385Mt)
Lataukset: 


Kauttio, Soile
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022103121764
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää konkreettinen työkalu, jonka avulla organisaatio voi jalkauttaa asiakkuusstrategian henkilöstön keskuuteen ja parantaa näin asiakaskokemusta henkilöstön tekojen kautta. Tarkoituksena oli ymmärtää sekä asiakaskokemukseen että henkilöstökokemukseen vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi tarkoituksena on tuoda esille henkilöstön toiminnan vaikutus asiakaskokemukseen henkilöstöjohtamisen ulottuvuuksien kautta. Asiakas- ja henkilöstökokemuksen kehittämisen lisäksi opinnäytetyössä käsitellään asiakaskokemuksen ja muutoksen johtamista. Teoreettinen viitekehys pohjautuu Juutin (2015) asiakaskeskeisen henkilöstöjohtamisen malliin, jossa perinteiseen henkilöstöjohtamiseen tuodaan asiakkaan näkökulma ja tavoitellaan sitä kautta hyvää asiakaskokemusta. Tiedonhankintamenetelmänä käytettiin työpajoja. Kolmeen työpajaan osallistui 190 työntekijää. Työpajoista saatiin henkilöstön kehittämisajatuksia, ja niitä hyödynnettiin työkalun kehittämistyössä. Työpajoissa toivottiin ryhmäkohtaisia keskusteluja ja asioiden konkretisointia. Tärkeimmät kehittämisehdotukset liittyivät henkilöstön asiakkuusosaamiseen, viestintään, ihmisten ja palveluiden tuntemiseen ja yhteisiin asiakkaisiin. Tutkimus oli konstruktiivinen tutkimus, jossa tuotettiin konkreettinen työkalu henkilöstön käyttöön. Työkalu eli ns. arjen keskustelut auttavat tiimejä miettimään omaa toimintaansa, ja sen avulla parannetaan yhdessä työntekijöiden toiminnan kautta asiakaskokemusta ja löydetään mahdollisia kehittämiskohteita. Työkalua on kehitetty kollegoilta saatujen kehittämisehdotusten pohjalta. Työkalua tullaan vielä testaamaan pienellä ryhmällä ennen kuin se menee koko henkilöstön käyttöön. Työkalu on monistettavissa organisaation sisällä valtakunnalliseksi ja myös toisiin organisaatioihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste