Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Finding value through social media marketing for a software start-up

Koskinen, Elli (2022)

Avaa tiedosto
Koskinen_Elli.pdf (931.6Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Elli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110321910
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin yritykselle Flexwork Software Oy. Tekijä halusi tutkia sosiaalisen median markkinointi tuoman arvon start up -yrityksille. Flexwork Software on start up -yritys, joka sijaitsee Helsingissä, Suomessa.
Tekijä pyrkii antamaan aloittaville ohjelmistoyrityksille hyvän käsityksen sosiaalisen median heille tuomasta arvosta ja analysoimaan dataa selvittääkseen, mikä sosiaalisen median markkinointi tavoittaa eniten yleisöä. Tavoitteena on myös antaa ymmärrystä aloittaville ohjelmistoyrityksille mahdollisista haasteista sekä start-up matkasta yleisesti.
Opinnäytetyössä esitellään yritys Flexwork Software Oy, jota seuraa teoria start up -yrityksistä ja kevytyrittäjyyden merkityksestä. Tekijä selittää myös sosiaalisen median markkinoinnin keskeisiä termejä, sosiaalisen median markkinoinnin merkitystä ja erilaisia sosiaalisen median alustoja. Teorian jälkeen tekijä on tehnyt tutkimuksen analysoimalla tilaajayrityksen verkkomarkkinointitoimien numeerisia tietoja. Opinnäytetyössä on hyödynnetty kvantitatiivista tutkimusmenetelmää numeerisen datan vertailuun ja analysointiin. Data on saatu tilaajayritykseltä heidän Meta Business Suitesta ja Google Adsistä.
Opinnäytetyön lopussa tekijä on antanut ehdotuksia tilaajayritykselle ja loppupäätelmän koko opinnäytetyöstä. Tilaajayrityksen pitäisi aloittaa systemaattisempi julkaiseminen sosiaaliseen mediaan suuremman yleisön saavuttamiseksi, sekä analysoida minkälainen sisältö on parhaiten tulosta tuottavaa. On myös suositeltavaa, että yritys alkaisi mittaamaan sijoitetun pääoman tuottoa (ROI) jotta syntyisi ymmärrys siitä, tuottaako maksettu mainonta haluttuja tuloksia.
 
This thesis was written for a commissioning company called Flexwork Software Ltd. The author wanted to research the value that social media marketing brings to software start-ups. Flexwork Software is a start-up company located in Helsinki, Finland
The author aims to provide good understanding for software start-up companies about the value that social media marketing brings them, and to analyze data to find out what social media marketing reaches the most audience. The aim is to also provide an understanding of the possible challenges and the journey in general for software start-ups.
The thesis provides an introduction of the commissioning company followed by theory on start-ups and the meaning of light entrepreneurship. The author also explains the key terms of social media marketing, the importance of social media marketing, and different social media platforms. After the theory is explained, the methodology chapter consists of research conducted by analyzing the numerical data of the commissioning company’s online marketing actions. Quantitative research method is used to analyze and compare numerical data history. The data is provided by the commissioning company from their Meta Business Suite and Google Ads.
At the end of this thesis the author has given recommendations for the commissioning company and a conclusion of the whole thesis. The commissioning company should start posting more systematically to gain more audience and analyze what type of content is the most effective. It is also recommended for the company to start measuring ROI (return on investment) to understand if their paid advertisement is producing results.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste