Sosiaalisen median kanavien hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa Case: Laguuni
Savolainen, Vera (2022)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Savolainen, Vera
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110421973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110421973
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi kasvaa jatkuvasti ja on yhä enemmissä määrin syrjäyttämässä perinteisen markkinoinnin. Yhä useampi yritys hyödyntää toiminnassaan digitaalista markkinointia eri sosiaalisen median kanavien kautta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli syventyä tarkemmin sosiaaliseen mediaan sekä digitaali-seen markkinointiin. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös sukeltaa syvemmin Vesiurheilukeskus Laguunin kesäkauteen 2022 ja selvittää, miten yritys onnistui toteuttamaan digitaalista markkinointia eri sosiaalisen median kanaviin tehdyn sisällöntuotannon avulla.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostui sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin syvemmästä ymmärtämisestä, sekä siitä, miten näitä hyödynnetään yrityksissä nykypäivänä. Empiirinen osuus koostui Laguunin digitaalisen markkinoinnin kanavien tarkemmasta tutkimisesta, sekä kesäkauden tuloksien läpikäynnistä.
Opinnäytetyö toteutettiin hyödyntämällä useita suomalaisia ja kansainvälisiä lähteitä aiheesta. Opinnäytetyössä hyödynnettiin myös omaa tietämystä ja kokemusta Laguunin kanssa työskentelystä sekä Laguunin toimitusjohtajan Juuso Tilaéusin haastattelua.
Kokonaisuudessaan Laguunin digitaalisen markkinoinnin toteutumista seurattiin läpi kesän ja opinnäytetyön kokoaminen sosiaalisesta mediasta ja digitaalisesta markkinoinnista sekä Laguunin kesäkauden tuloksista aloitettiin syyskuussa 2022.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli syventyä tarkemmin sosiaaliseen mediaan sekä digitaali-seen markkinointiin. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös sukeltaa syvemmin Vesiurheilukeskus Laguunin kesäkauteen 2022 ja selvittää, miten yritys onnistui toteuttamaan digitaalista markkinointia eri sosiaalisen median kanaviin tehdyn sisällöntuotannon avulla.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostui sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin syvemmästä ymmärtämisestä, sekä siitä, miten näitä hyödynnetään yrityksissä nykypäivänä. Empiirinen osuus koostui Laguunin digitaalisen markkinoinnin kanavien tarkemmasta tutkimisesta, sekä kesäkauden tuloksien läpikäynnistä.
Opinnäytetyö toteutettiin hyödyntämällä useita suomalaisia ja kansainvälisiä lähteitä aiheesta. Opinnäytetyössä hyödynnettiin myös omaa tietämystä ja kokemusta Laguunin kanssa työskentelystä sekä Laguunin toimitusjohtajan Juuso Tilaéusin haastattelua.
Kokonaisuudessaan Laguunin digitaalisen markkinoinnin toteutumista seurattiin läpi kesän ja opinnäytetyön kokoaminen sosiaalisesta mediasta ja digitaalisesta markkinoinnista sekä Laguunin kesäkauden tuloksista aloitettiin syyskuussa 2022.