Myyjän perehdyttämisen opas: Flea Second Hand Oy
Amanda, Sadinmaa (2022)
Amanda, Sadinmaa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110822255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110822255
Tiivistelmä
Myyjän perehdyttämisen opas on tehty Flea Second Hand Oy:lle. Opinnäytetyön tekijä on itse työskennellyt kyseisessä yrityksessä. Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä tuotos toimeksiantajalle. Tuotoksena toimii myyjän perehdyttämisen opas, jonka tarkoituksena on olla tulevaisuudessa apuväline perehdyttämisprosessin aikana niin uusille työntekijöille kuin perehdyttäjille.
Tiedetään, että onnistunut perehdyttämisprosessi on hyödyllinen niin työntekijälle kuin työnantajalle. Onnistunut perehdytysprosessi voi toimia organisaation etuna työmarkkinoilla sekä levittää positiivista työnantajakuvaa organisaatiosta. Perehdyttämisprosessi vaatii aikaa sekä resursseja, mutta on organisaation tärkein sekä kallein prosessi, johon työnantajan tulee panostaa. Opinnäytetyössä syvennetään ymmärrystä perehdyttämisprosessiin ja huomioidaan sekä tarkastellaan prosessia useita näkökulmia hyödyntäen.
Perehdytettävä on uuden opittavan asian äärellä koko prosessin ajan. Uuden työtehtävän omaksuminen edellyttää uuden tiedon sisäistämistä, joten opinnäytetyössä käsitellään oppimista sekä siihen vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi työssä syvennytään myös oppimisstrategioihin sekä työelämän oppimiseen.
Toimeksiantajayrityksen toiminta perustuu kiertotalouteen. Yritys on tehnyt käytettyjen vaatteiden, asusteiden ja jalkineiden myynnistä trendikästä ja inspiroivaa. Opinnäytetyössä käsitellään myös kiertotalouden jo edennyttä polkua, nykyistä tilannetta sekä tulevaisuuden näkymiä niin yritysten kuin yksilöiden keskuudessa.
Opinnäytetyön tuotos on toimeksiantajayrityksen brändin mukainen myyjän perehdyttämisen opas. Opas on tehty toimeksiantajan toiveiden ja brändin mukaisesti. Tuotoksen tekemisessä tekijä sekä toimeksiantaja ovat olleet aktiivisesti yhteydessä. Opinnäytetyön teoreettiseen ja tuotokselliseen osuuteen tekijä on käyttänyt apunaan luotettavia kirja-, artikkeli- ja verkkolähteitä.
Tiedetään, että onnistunut perehdyttämisprosessi on hyödyllinen niin työntekijälle kuin työnantajalle. Onnistunut perehdytysprosessi voi toimia organisaation etuna työmarkkinoilla sekä levittää positiivista työnantajakuvaa organisaatiosta. Perehdyttämisprosessi vaatii aikaa sekä resursseja, mutta on organisaation tärkein sekä kallein prosessi, johon työnantajan tulee panostaa. Opinnäytetyössä syvennetään ymmärrystä perehdyttämisprosessiin ja huomioidaan sekä tarkastellaan prosessia useita näkökulmia hyödyntäen.
Perehdytettävä on uuden opittavan asian äärellä koko prosessin ajan. Uuden työtehtävän omaksuminen edellyttää uuden tiedon sisäistämistä, joten opinnäytetyössä käsitellään oppimista sekä siihen vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi työssä syvennytään myös oppimisstrategioihin sekä työelämän oppimiseen.
Toimeksiantajayrityksen toiminta perustuu kiertotalouteen. Yritys on tehnyt käytettyjen vaatteiden, asusteiden ja jalkineiden myynnistä trendikästä ja inspiroivaa. Opinnäytetyössä käsitellään myös kiertotalouden jo edennyttä polkua, nykyistä tilannetta sekä tulevaisuuden näkymiä niin yritysten kuin yksilöiden keskuudessa.
Opinnäytetyön tuotos on toimeksiantajayrityksen brändin mukainen myyjän perehdyttämisen opas. Opas on tehty toimeksiantajan toiveiden ja brändin mukaisesti. Tuotoksen tekemisessä tekijä sekä toimeksiantaja ovat olleet aktiivisesti yhteydessä. Opinnäytetyön teoreettiseen ja tuotokselliseen osuuteen tekijä on käyttänyt apunaan luotettavia kirja-, artikkeli- ja verkkolähteitä.