Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Länkipohjan kukkakaupalle

Sova, Elisa (2014)

 
Avaa tiedosto
Sova_Elisa.pdf (307.7Kt)
Lataukset: 


Sova, Elisa
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311612
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Länkipohjan kukkakaupan asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen palveluihin sekä lisäpalvelu- ja parannusehdotusten kerääminen. Lisäksi pyrittiin selvittämään kukkakauppa-alan haasteita, kilpailutilannetta ja tulevaisuuden näkymiä alan yrittäjiltä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin heinäkuussa 2009, jonka jälkeen tutkimustulokset analysoitiin Tixel-ohjelmalla. Kyselylomakkeita palautui yhteensä 63 kappaletta. Huhtikuussa 2014 jaettiin avoimia kyselylomakkeita henkilökohtaisen käynnin yhteydessä muutamaan länsitamperelaiseen kukkakauppaan. Opinnäytteessä oleva tieto alan nykytilanteesta perustuu kukka-kauppa-alalla työskenteleviltä ihmisiltä saatuun tietoon.

Länkipohjan kukkakaupan palveluihin sisältyy kukkamyynnin lisäksi hautaus- ja kaiverruspalvelu sekä jäätelökioski. Asiakastyytyväisyystutkimus keskittyi lähinnä yrityksen kukkakaupan sekä jäätelökioskin palveluihin. Teoreettinen viitekehys koostui kukkakauppa-alan historiasta Suomessa ja asiakastyytyväisyyden mittaamisesta sekä sen käyttöalueista.

Tutkimustuloksista selvisi, että Länkipohjan kukkakaupan asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Ainoastaan kukkien ja kasvien kestävyydessä sekä hintalaatu-suhteessa olisi parantamisen varaa. Jäätelökioskin toimintaan oltiin tyytyväisiä. Alan yrittäjältä saadun tiedon perusteella yksityisen kukka-kauppa-alan etuna suurempiin toimijoihin nähden on henkilökohtainen palvelu, alan asiantuntemus sekä parempi laatu. Vastaavasti haittapuolena on asiakkaiden tietämättömyys suurten ja pienten toimijoiden välillä vallitseviin kasvien laatueroihin ja asiakkaiden valintakriteerien kohdistuminen edullisempaan hintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste