Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma aloittelevalle kevytyrittäjälle

Saarenpää, Paju (2022)

 
Avaa tiedosto
Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma aloittelevalle kevytyrittäjälle.pdf (1.796Mt)
Lataukset: 


Saarenpää, Paju
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110922378
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön produktina laadittiin digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma ravintoterapeuttina toimivalle toimeksiantajalle. Työn aihe on ajankohtainen toimeksiantajalle, koska hän on juuri aloittanut liiketoimintansa. Markkinointiviestintäsuunnitelman avulla toimeksiantajalle tavoitellaan tunnettuutta, asiakkaiden sitouttamista ja tätä kautta uusia asiakkaita ja myynnin kasvua. Aloittavan yrittäjän pienen budjetin takia opinnäytetyössä ja suunnitelman teossa keskitytään vain orgaaniseen markkinointiin.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään digitaalista markkinointia, keskittyen inbound- ja sisältömarkkinointiin sekä digitaalisen markkinoinnin keinoihin. Tietoperustassa käsitellään myös SOSTAC®-markkinointimallia, jonka osa-alueet ovat nykytila-analyysi, tavoitteet, strategia, toimenpiteet, toimintasuunnitelma sekä seuranta ja hallinta. SOSTAC®-mallin lisäksi opinnäytetyössä käsitellään suunnittelun tukena käytettäviä RACE-mallia ja SWOT-analyysia sekä asiakassegmentointia, ostopolkua ja digitaalisen markkinoinnin kanavia. Tietoperusta pohjautuu monipuolisesti kotimaisiin ja kansainvälisiin lähteisiin.

Tietoperustan jälkeen siirrytään toimeksiantajan digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitelman toteutetukseen käyttäen SOSTAC®-markkinointimallia, käyden läpi kaikki mallin osa-alueet vaihe vaiheelta. Tavoitteena suunnitelmassa oli tunnettuuden lisääminen ja sitä kautta myynnin kasvattaminen. Käytettäviksi kanaviksi strategiassa valittiin kotisivut, Instagram ja Facebook.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi digitaalinen markkinointiviestintä suunnitelma, joka toimii hyvänä pohjana toimeksiantajan digitaalisen markkinoinnin kehittämisessä. Suunnitelman tueksi luotiin sisältökalenteri, jonka avulla sisällön suunnittelu, yhtenäisyys ja julkaisuaikataulussa pysyminen helpottuu. Toimeksiantajalle on luotu valmiiksi erilaisia julkaisuehdotuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste