Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ruoan verkkokaupan kehittäminen asiakaslähtöisesti : case: K-Supermarket Järvituuli

Simsiö, Jenna (2022)

 
Avaa tiedosto
Simsio_Jenna.pdf (836.7Kt)
Lataukset: 


Simsiö, Jenna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111522674
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin ruoan verkkokaupan asiakastyytyväisyyttä sen asiakaslähtöistä kehittämistä ajatellen. Opinnäytetyö pohjautuu keuruulaisen K-Supermarket Järvituulen verkkokauppaan, jonka kauppias Toni Mulari toimi työn toimeksiantajana. Työn tutkimuskysymyksenä oli: Miten asiakkaat toivoisivat ruoan verkkokauppaa kehitettävän?

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään päivittäistavarakauppaa ja verkkokauppaa yleisellä tasolla. Teoriaosuudessa avataan myös asiakaskokemusta ja sen kehittämistä, asiakaslähtöisyyttä sekä pohditaan palvelua ja sitä mitä tarkoitetaan hyvällä palvelulla. Teoriaosuuden aihealueiden on tarkoitus selventää lukijalle tutkimuskysymystä, eli mitä opinnäytetyössä oli tarkoitus tutkia.

Työn tutkimusosuus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, eli määrällisenä tutkimuksena, jonka aineisto kerättiin kyselylomakkeella. Kyselylomake rakennettiin Google Forms- työkalun avulla ja sitä jaettiin K-Supermarket Järvituulen asiakkaille sähköpostin sekä Facebookin välityksellä. Asiakaskyselyn oli tarkoitus tuoda tietoa siitä, voisiko esimerkiksi nouto- ja kotiinkuljetuspalvelun aikaikkunoiden optimoiminen asiakkaiden tarpeita vastaaviksi tuoda lisäarvoa asiakkaille ja saada heidät käyttämään palvelua säännöllisemmin. Myös verkkokaupan toiminnan muihin osa-alueisiin kaivattiin kehitysehdotuksia.

Tutkimuksesta selvisi, että asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä K-Supermarket Järvituulen verkkokaupan toimintaan. Asiakaskyselyn tulos kertoi, että vaikka vastaajat kokivat toimitusajat ja tilausten jättöajat sopiviksi, voisi niitä vielä hioa paremmiksi. Kysely toi myös muita kehitysehdotuksia verkkokaupan toimintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste