Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Googlen hakukonemarkkinoinnin ja kuluttajien hakukonekäyttäytymisen analysointi

Tuomisto, Samu (2022)

 
Avaa tiedosto
Tuomisto_Samu.pdf (1.654Mt)
Lataukset: 


Tuomisto, Samu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111522776
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Googlen hakukonemarkkinointia sekä kuluttajien hakukonekäyttäytymistä. Googlen hakukonemarkkinointi on yksi nykypäivän tärkeimmistä yritysten digitaalisen markkinoinnin keinoista. Opinnäytetyö rajattiin Googlen hakukonemarkkinointiin, sillä se omaa ylivoimaisen hakukonekäyttäjien markkinaosuuden maailmanlaajuisesti.

Opinnäytetyössä tavoitteena on selvittää, miten yritykset voisivat markkinoida paremmin hyödykkeitään Googlen hakukonetta käyttävälle suurelle määrälle kuluttajia. Opinnäytetyössä tutkittiin, minkälaisia hakukonemarkkinoinnin keinoja on olemassa ja minkälaisilla työkaluilla sitä voitaisiin parantaa.

Opinnäytetyössä etsittiin teoriaosuuteen tietoa ajankohtaisten ja luotettavien lähteiden avulla. Ajankohtaisen tiedon etsintään käytettiin Haaga-Helian kirjaston internetsivuja sekä Googlen hakukoneen avulla löydettyjä asiantuntijoiden suomen- sekä englanninkielisiä julkaisuja. Teoriaosuudessa tutkittiin Googlen hakukonemarkkinoinnin tekniikoita sekä työkaluja. Lisäksi opinnäytetyössä pohdittiin eettisiä näkökulmia kuluttajien tiedon keräämiseen liittyen.

Opinnäytetyössä tutkittiin käyttäjätestin avulla kuluttajien hakukonekäyttäytymistä. Viiden testihenkilön toimintatapoja analysoitiin think aloud -menetelmän sekä haastattelun avulla, etsien vastauksia ja perusteluja kuluttajien hakutulosten ja hakusanojen valintoihin. Käyttäjätestistä löydettiin mielenkiintoisia tuloksia, kuten mainosten välttelyä sekä eroja hakusanojen käyttämisessä.

Käyttäjätestin tuloksista löydettiin yhtäläisyyksiä teoriaan, mutta toisaalta testihenkilöiden väliltä löydettiin paljon eroavaisuuksia. Yhtäläisyyksiä teoriaan löytyi maksettujen mainosten välttelemisessä ja hakusanojen käytössä. Eroavaisuuksia löytyi testihenkilöiden väliltä ja varsinkin nuorempien ja vanhempien henkilöiden väliltä.

Opinnäytetyössä onnistuttiin rakentamaan kattava teoriaosuus, jonka avulla yritykset voivat parantaa hakukonemarkkinointiaan erilaisten tekniikoiden ja työkalujen avulla. Käyttäjätestin avulla syvennettiin ymmärrystä kuluttajien hakukonekäyttäytymisestä. Teorian ja käyttäjätestin yhteenvetona voitiin luoda kehitysehdotuksia yritysten hakukonemarkkinoinnin parantamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste