Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Metallialan yrityksen uusasiakashankinta

Janne, Kumpulainen (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Kumpulainen, Janne .pdf (1.811Mt)
Lataukset: 


Janne, Kumpulainen
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111522701
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää Timco Steel Oy:lle kasvu tueksi omat prosessit asiakashankintaan sekä B2B myyntiin. Lisäksi tarkoituksena oli antaa kehitysideoita asiakkaan ostopäätökseen vaikuttamisesta. Näitä kolmea eri prosessia tutkittiin viitekehyksen sekä haastatteluiden avulla. Viitekehyksen sekä haastatteluiden avulla Timco Steel Oy:lle luotiin omat toimivat prosessit, joita toteuttamalla mahdollistetaan yrityksen kasvu.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimuksen aineistokeruumenetelmänä oli teemahaastattelut. Teemahaastatteluihin valittiin B2B myynnin sekä asiakashankinnan parissa toimivia henkilöitä. Eettisistä kysymyksistä johtuen, haastateltavat valittiin eri toimialoilta, kuin missä toimeksiantaja vaikuttaa. Haastatteluihin henkilöt valittiin kokemuksen sekä iän mukaan, jotta saadaan mahdollisimman laaja kuva tutkittavasta aiheesta. Neljästä haastateltavasta kolme tehtiin kasvokkain ja yksi etähaastatteluna Teams- ohjelman kautta. Haastattelut kestivät noin 30 minuuttia ja ne nauhoitettiin Word-sovelluksen nauhurin avulla. Tämän jälkeen haastattelut tiivistettiin järkevään muotoon.
Timco Steel Oy on metallialalla toimiva perheyhtiö, jonka päätoimialana on metallialan alihankinta. Yritys on perustettu vuonna 2006 Keuruulla keskisessä-suomessa. Yhtiön päätehtäviin kuuluu alihankintana tehtävät plasmaleikkaukset, koneistukset, plasmaleikkeet sekä kokoonpanotyöt. Lähtökohtaisesti tilaukset tulevat yrityksen yhteistyökumppaneilta, joiden kanssa kumppanuus on jatkunut jo yrityksen perustamisesta lähtien. Tämä pieni, mutta merkittävä joukko kumppaneita, on tärkeä osa yrityksen kannattavuutta sekä jatkumoa. Mutta nyt vuonna 2022, Timco Steel Oy:n tavoitteena on kasvattaa asiakassuhteiden määrää ja sitä kautta liikevaihtoa, että liikevoittoa.
Tutkimuksen viitekehyksen sekä haastatteluiden kautta saatu informaatio B2B myynnistä sekä asiakashankinnasta osoittaa, että nykypäivänä referenssit sekä nettisisältö on tärkeä osa kasvua. Tutkimuksen myötä yritykselle luotiin omat myynnin sekä asiakashankinnan prosessit, joita seuraamalla ja systemaattisesti toteuttamalla kasvu voidaan mahdollistaa. Lisäksi asiakkaan näkökulma ostopäätösprosessista otettiin huomioon ja tähän annettiin kehitysehdotuksia, jotta yritys voisi vaikuttaa asiakkaaseen myönteisesti ja näin ollen saada uusia asiakkaita kohdemarkkinoilta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste