Tapahtumamarkkinoinnin opas – Aperol content house
Sarkki, Mimmi (2022)
Sarkki, Mimmi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111722913
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111722913
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetytön tarkoituksena on luoda toimeksiantajalle tapahtumamarkkinointi opas,
Aperol content house tapahtuman järjestämiseen. Opinnäytetyö on toiminnallinen työ ja
toimeksiantajana toimii Beverage Partners Finland.
Oppaan tarkoituksena on helpottaa tapahtuman järjestämisen eri vaiheita, jotta Beverage
Partners Finland voi itsenäisesti suunnitella ja järjestää tapahtumamarkkinointi tilaisuuksia.
Opas on suunniteltu Aperol content house konseptia varten, mutta toimii myös yleishyödyllisenä
tapahtumamarkkinoinnin oppaana.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä toimii tapahtuman järjestäminen ja
markkinointiviestintä. Tapahtuman järjestämisessä keskitytään kaikkiin järjestämiseen vaiheisiin
suunnittelu vaiheesta, tapahtuman toteutumiseen ja jälkitöihin. Markkinointiviestinnässä
kerrotaan sen eri muodoista ja mahdollisuuksista, sekä tapahtumamarkkinoinnista.
Opinnäytetyön tuloksena on 13 sivuinen Powerpoint-esitys, jossa käydään
tapahtumamarkkinointi tilaisuuden suunnittelu, toteutus ja jälkityövaiheet läpi Aperol content
house konsepti huomioiden. Esityksen ulkoasu on suunniteltu Aperol brändin mukaisesti.
Opinnäytetyössä on otettu huomioon Suomen alkoholilaki ja sen tuomat säädökset tapahtuman
järjestämisessä.
Aperol content house tapahtuman järjestämiseen. Opinnäytetyö on toiminnallinen työ ja
toimeksiantajana toimii Beverage Partners Finland.
Oppaan tarkoituksena on helpottaa tapahtuman järjestämisen eri vaiheita, jotta Beverage
Partners Finland voi itsenäisesti suunnitella ja järjestää tapahtumamarkkinointi tilaisuuksia.
Opas on suunniteltu Aperol content house konseptia varten, mutta toimii myös yleishyödyllisenä
tapahtumamarkkinoinnin oppaana.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä toimii tapahtuman järjestäminen ja
markkinointiviestintä. Tapahtuman järjestämisessä keskitytään kaikkiin järjestämiseen vaiheisiin
suunnittelu vaiheesta, tapahtuman toteutumiseen ja jälkitöihin. Markkinointiviestinnässä
kerrotaan sen eri muodoista ja mahdollisuuksista, sekä tapahtumamarkkinoinnista.
Opinnäytetyön tuloksena on 13 sivuinen Powerpoint-esitys, jossa käydään
tapahtumamarkkinointi tilaisuuden suunnittelu, toteutus ja jälkityövaiheet läpi Aperol content
house konsepti huomioiden. Esityksen ulkoasu on suunniteltu Aperol brändin mukaisesti.
Opinnäytetyössä on otettu huomioon Suomen alkoholilaki ja sen tuomat säädökset tapahtuman
järjestämisessä.