Kehitysehdotuksia kaupan alan yrityksen vastuullisuusviestintään liittyen
Laine, Tiia (2022)
Laine, Tiia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112123429
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112123429
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehitysehdotuksia kaupan alalla toimivan yrityksen vastuullisuusviestintään. Yrityksen tavoitteena oli kehittää ulkoista työnantajamielikuvaansa vastuullisuusviestinnän osalta ja tämän opinnäytetyön tuotoksella pyrittiin auttamaan tätä kehitystyötä.
Kehitysehdotusten luomista varten aloitettu projekti toteutettiin 07.02.2022-31.10.2022 vesiputousmallin mukaisesti, mutta varsinainen sisältö toteutettiin syklisen PDCA-mallin avulla iteratiivisesti kehittäen. Projektin alussa tutustuttiin yritysvastuuta, kestävää kehitystä, vastuullisuusviestintää sekä työnantajamielikuvaa käsittelevään lähdemateriaaliin.
Kehitysehdotusten luontia varten haastateltiin kahta vastuullisuuden ja vastuullisuusviestinnän asiantuntijaa 1.9.2022 ja 6.9.2022, sekä toteutettiin analyysi kohdeyrityksen olemassa olevasta vastuullisuusviestinnästä. Haastattelujen jälkeen analysoitiin kohdeyrityksen vastuullisuusviestintää, ja vertailemalla analyysin tuloksia haastattelujen tuloksiin luotiin kehitysehdotuksia, joista koottiin lopullinen tuotos, joka valmistui 31.10.2022.
Kehitysehdotusten luomista varten aloitettu projekti toteutettiin 07.02.2022-31.10.2022 vesiputousmallin mukaisesti, mutta varsinainen sisältö toteutettiin syklisen PDCA-mallin avulla iteratiivisesti kehittäen. Projektin alussa tutustuttiin yritysvastuuta, kestävää kehitystä, vastuullisuusviestintää sekä työnantajamielikuvaa käsittelevään lähdemateriaaliin.
Kehitysehdotusten luontia varten haastateltiin kahta vastuullisuuden ja vastuullisuusviestinnän asiantuntijaa 1.9.2022 ja 6.9.2022, sekä toteutettiin analyysi kohdeyrityksen olemassa olevasta vastuullisuusviestinnästä. Haastattelujen jälkeen analysoitiin kohdeyrityksen vastuullisuusviestintää, ja vertailemalla analyysin tuloksia haastattelujen tuloksiin luotiin kehitysehdotuksia, joista koottiin lopullinen tuotos, joka valmistui 31.10.2022.