Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointi kohderyhmien tavoittamisessa myyntiprosessin eri vaiheissa

Mutta, Niki (2022)

 
Avaa tiedosto
Mutta_Niki.pdf (789.6Kt)
Lataukset: 


Mutta, Niki
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112223498
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten digitaalisella markkinoinnilla tavoitetaan halutut kohderyhmät toimeksiantajan myyntiprosessin eri vaiheissa ja tuottaa saavutetun tiedon avulla digitaalisen markkinoinnin toimintamalli osaksi toimeksiantajan myyntiprosessia. Toimeksiantaja on puolustusalalla toimiva kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja.

Teoriassa perehdyttiin digitaaliseen markkinointiin ja erityisesti digitaalisen markkinoinnin kanaviin. Digitaaliseen markkinointiin myyntiprosessin osana perehdyttiin Sales Funnel kaavion avulla. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Menetelminä käytettiin haastatteluita sekä vertailuanalyysiä. Haastateltaviksi valikoitui useita toimeksiantajan toimihenkilöitä, jotta saavutettiin ymmärrys toimeksiantajan digitaalisen markkinoinnin nykytilasta, kehityskohteista sekä myyntiprosessista. Vertailuanalyysissä toimeksiantajan digitaalisten kanavien käyttöä vertailtiin kilpailijan digitaalisten kanavien käyttöön. Toteutuksessa tuotettiin teoria- ja menetelmäosioiden pohjalta toimintamalli digitaalisten kanavien käyttöön osana myyntiprosessia.

Opinnäytetyön lopputuloksena syntyneestä toimintamallista toimeksiantaja saa strategisen työkalun digitaalisen markkinoinnin kohdentamiseen ja tehostamiseen myyntiprosessin eri vaiheissa. Toimintamallin avulla asiakkaat tavoitetaan myyntiprosessin eri vaiheissa ja heidät saadaan paremmin sitoutettua myyntiprosessiin.

Tulokset osoittavat digitaalisen markkinoinnin kehittämisen tarpeellisuuden toimeksiantajalle. Ajankohta toimintamallin toteuttamiselle on otollinen, toimeksiantajan käydessä läpi organisaatiomuutosta. Työn tuloksia hyödyntämällä toimeksiantaja saa kehitettyä digitaalista markkinointiaan myyntiprosessin osaksi
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste