Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Holiday Club Yrityspalvelun varausjärjestelmän kehityssuunnitelma

Karvonen, Jenni (2022)

Avaa tiedosto
Karvonen_Jenni.pdf (1.769Mt)
Lataukset: 


Karvonen, Jenni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112524182
Tiivistelmä
Holiday Club Yrityspalvelu palvelee organisaatiossa tiettyjä sopimusasiakkaina olevia ammattiliittoja ja yrityksiä, joilla on omistuksessa Holiday Club viikko-osakkeita ja niihin liittyvä täyden palvelun hallinnointisopimus lomien varauspalvelusta. Yksikkö käyttää palvelun ylläpitoon erillistä ohjelmistoa, joka on tullut tilanteeseen, jossa sen muutostyö on tarpeellista yksikön toiminnan sulauttamiseksi tehokkaammin osaksi muuta liiketoimintaa ja yhteistä asiakaspalvelua. Työn tavoite oli avata ohjelmistokehityksen tehokkaita tapoja ja teorioita sekä antaa organisaatiolle eri kehitysasteiden mukaisia vaihtoehtoja kehityssuunnitelmassa etenemiseen.

Ohjelmiston tilasta ja sen suurimmiksi koetuista nykyongelmista teetettiin kyselytutkimus ohjelmaa käyttävien henkilöiden parissa sekä otettiin huomioon myös työn kirjoittajan pitkä työhistoria kyseisessä yksikössä. Tutkimuksessa nousi esiin suurimpina puutteina ohjelman iän ja alustan tuomat ongelmat, ihmisten suorittaman manuaalisen työn määrä, asiakas- ja hallintapuolen käytettävyys ja irrallisuus organisaation muista ratkaisuista.

Työn tarkoitus oli antaa organisaatiolle kolmen eri kehitysasteen mukaisia toimenpiteitä, joita olivat minimimuutokset, tavoitetila ja tulevaisuuden visio. Minimuutokset olivat palvelun elinkaaren pidentämiseksi tehty ensitoimi, jolla saataisiin siirrettyä suurempia investointeja toistaiseksi tuonnemmaksi. Tavoitetilassa ohjelmistolle esiteltiin rationaalisin muutos, jolla kaikkia ohjelmiston suurimpia ongelmakohtia saataisiin helpotettua merkittävästi mutta joka edellyttäisi ohjelmiston rakentamista uudelleen paremmin mietityistä lähtökohdista. Tulevaisuuden visio puolestaan maalasi lisäyksiä ehdotettuun tavoitetilaan, jos yksikön toiminnan merkitys koettaisiin niin suureksi, että sille olisi tarpeellista luoda portaali, jonka mahdollisuudet olisivat jo hyvin mittavat. Palvelutoiminnan merkittävyyden ja siihen investoitavissa olevan budjetin valossa organisaatio voi tehdyn työn perusteella miettiä sopivaa ratkaisua ja ajankohtaa muutoksen toteuttamiselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste