Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan käytettävyyden analysointi

Janneh, Fansu (2022)

 
Avaa tiedosto
Verkkokaupan käytettävyyden analysointi (431.4Kt)
Lataukset: 


Janneh, Fansu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112624258
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli verkkokauppojen käytettävyyttä ja sen analysoimisen tarpeellisuutta verkkokauppojen yleisvaltaisen menestymisen varmistamiseksi. Opinnäytetyössä tutkittiin käytettävyysratkaisuja, joilla voi olla positiivinen vaikutus verkkokaupan asiakaskunnan sekä liikevaihtotuloksen kasvattamiseksi.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli parantaa verkkokaupan ulkoasu- ja verkkokehitysprojekteja antamalla verkkosivujen suunnittelijoille lisätietoa verkkokaupoille merkittävistä käytettävyysratkaisuista. Lisäksi tarkoituksena oli kasvattaa toimeksiantajan asiakaskunnan tietoisuutta käytettävyyden merkitsevyydestä sekä tarjota heille ohjeistuista käytettävyysongelmien välttämiseksi.

Työssä tarkasteltiin tutkimustuloksia verkkokaupan käytettävyydelle ominaisista ilmiöistä yleisellä tasolla sekä toimeksiantajan asiakaskunnalle olennaisella tasolla. Siinä perusteltiin mitä seuraamuksia käytettävyyden laiminlyöminen voi luoda verkkokaupan menestymiselle sekä käytiin läpi, kuinka käytettävyyden analysoimisella voidaan välttää mahdollisia riskitilanteita.

Työn lopputuotoksena syntyi monipuolisesti hyödynnettävää tietoa käytettävyyden erilaisista parannuskeinoista sekä verkkokauppiaille että verkkokauppapalveluntarjoajille. Opinnäytetyöprosessissa havaittiin, kuinka tärkeää käytettävyyden suunnittelu on asiakaskunnan kasvattamisessa sekä kuinka kokonaisvaltaisesti hyvin luotu käytettävyys vaikuttaa kauppiaiden sekä asiakkaiden tyytyväisyyteen.
 
This thesis addresses the usability of online stores and the necessity of analyzing them to ensure their overall success. The study examines usability solutions that can have a positive impact on increasing an online store's customer base and revenue.

The purpose of this thesis was to improve the layout and development projects of online stores by providing designers and developers more information on usability solutions, which have meaningful benefits. In addition, the aim was to raise awareness among the client's customer base of the significance of usability in e-commerce as well as to provide them with guidance to avoid common usability problems.

The work examines e-commerce usability study results both from a general point of view and also at a level that is essential to the client's clientele. It focuses on the possible consequences of neglecting usability and demonstrates how to avoid potential risk situations by analyzing it.

The key findings of the research were to see how important e-commerce specific usability is for growing the customer base and how comprehensively well-created usability can affect the satisfaction of merchants in conjunction with the customers.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste