Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työnantajamielikuvan kehittäminen sosiaalisessa mediassa

Luttinen, Oona (2022)

 
Avaa tiedosto
Luttinen_Oona.pdf (1.049Mt)
Lataukset: 


Luttinen, Oona
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112824469
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Med Group Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää keinot toimeksiantajayrityksen työnantajamielikuvan kehittämiseen sosiaalisessa mediassa. Osana opinnäytetyötä luotiin TikTok-tili ja sisältösuunnitelma yritykselle. Tilin tarkoituksena on tukea yritystä hankaloituneessa rekrytointitilanteessa sekä lisätä yrityksen tunnettuutta työnantajana potentiaalisten työnhakijoiden keskuudessa. Työn tavoitteena oli kasvattaa toimeksiantajayrityksen tunnettuutta sekä luoda työnhakijoita kiinnostavaa sisältöä sosiaaliseen mediaan.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä ja siihen kuuluu tämän raporttiosuuden lisäksi yritykselle tuotettu TikTok-tili ja sinne luotu sisältö. Selvitysmenetelmänä työssä käytettiin vertailuanalyysia kilpailijoista sekä työntekijähaastatteluita. Työn tietoperustassa perehdyttiin työnantajamielikuvaan syntymiseen, kehittämiseen sosiaalisessa mediassa sekä siihen vaikuttaviin asioihin. Tietoperustana hyödynnettiin kirjallisuutta sekä asiantuntija-artikkeleita työnantajamielikuvasta.
Tämän opinnäytetyön lopputuloksena luotu TikTok-tili viestii yrityksen työnantajamielikuvasta työnhakijoille ja kasvattaa yrityksen tunnettavuutta työnantajana. TikTok-tili toimii tukena työnantajamielikuva markkinoinnissa. Työn tuloksista nähdään, että työnantajamielikuva markkinointi on erittäin tehokasta ja tuloksellista sosiaalisessa mediassa.
Jatkoa ajatellen toimeksiantajayritys voisi monipuolisemmin kertoa erilaisista työtehtävistä ja hyödyntää henkilöstön haastatteluita. Yrityksellä on monipuolisesti erilaisia työtehtäviä ja työntekijöitä ympäri Suomen. Yrityksen ei tule kuitenkaan unohtaa TikTokin alkuperäistä käyttötapaa ja jatkaa tilillä hauskojen videoiden julkaisemista. Kehitysideana tulevaisuuteen yritys voisi tehdä yhteistyötä sosiaalisen median vaikuttajien kanssa ja lisätä tunnettuutta tällä tavoin. Lähtökohtaisesti tilin ylläpitämiseen tulisi varata resursseja, jotta sisällöntuotanto jatkuu entisellään ja seuraajamäärä jatkaa kasvuaan.
 
This thesis was commissioned by Med Group Oy with the aim of defining how to develop the employer image of the client company on social media. As part of the thesis, a TikTok account and content plan for the company were created. The purpose of the account has been to support the company in a difficult recruitment situation, as well as to increase awareness of the company as an employer among the potential job seekers. The target of this work has been to create content on social media that is interesting to job seekers and thus grow the employer awareness of the company.
The thesis was implemented as a functional study including the study report and the TikTok account which was produced for the company with contents. As a research method, this study used a benchmarking analysis of competitors and employee interviews. The knowledge base of the work was focused on the creation of the employer image, its development in social media and the issues affecting it. Literature and expert articles concerning employer image were utilized as the theory basis for this study.
The TikTok account created in this thesis communicates the company's employer image to job seekers and increases the company's recognition as an employer. The TikTok account serves as a support for employer image in marketing. The results indicate that social media is an effective and productive tool for employer image marketing.
For the future, the client company could provide more diverse information on different work tasks and make use of employee interviews. The company has a wide range of different tasks and many employees all over Finland. However, the company should not forget about the original way of using TikTok and continue to post hilarious videos on the account. As a development idea for the future, the company could collaborate with social media influencers and increase awareness also this way. As a rule, resources should be allocated to maintaining the account so that content production continues as before, and the number of followers continues growing.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste