Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuudenhallintajärjestelmän rooli alkutuotannon asiakkuuksien hallinnassa

Siltanen, Elina (2022)

Avaa tiedosto
Siltanen_Elina.pdf (994.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Siltanen, Elina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112824703
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajayritys A-Tuottajat Oy:n asiakkuudenhallintajärjestelmälle asettamia vaatimuksia ja odotuksia. Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa asiakkuudenhallintajärjestelmän käytön nykytilannetta toimeksiantajayrityksen eri työtehtävissä työskentelevillä asiantuntijoilla ja tuoda ilmi mahdollisia kehitysehdotuksia. Tutkimuksen aihe on A-Tuottajat Oy:lle ajankohtainen, sillä yritys siirtyy uuden asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöön vuoden 2023 aikana.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta aihealueesta: asiakkuudenhallinta, tietosuoja ja tietoturva sekä IT-projektit. Asiakkuudenhallintaa käsitellään kokonaisuutena sisältäen tarkastelua asiakkuudenhallintajärjestelmistä osana asiakkuudenhallintaa, asiakkuudenhallinnan tuottamasta lisäarvosta, asiakastiedoista sekä asiakkuuksien elinkaaresta. Tietosuojaa ja tietoturvaa tarkastellaan kokonaiskuvan hahmottamiseksi sekä yleisellä, että asiakkuudenhallintaprojekteihin syventyvällä tasolla. IT-projektien osalta käsitellään näiden keskeisiä onnistumistekijöitä ja luodaan samankaltaisuuksia valottavaa vertailua eri ratkaisujen välille. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kvalitatiivisena haastattelututkimuksena. Haastateltavat olivat toimeksiantajayrityksen työntekijöitä. Tutkimusmenetelmäksi valittiin laadullinen tutkimus, koska haluttiin saada syvällistä tietoa työntekijöiden kokemuksista ja ajatuksista. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että asiakkuudenhallintajärjestelmän käytössä voi organisaatioiden sisällä olla suuriakin eroja, joiden syyt organisaatiossa tulisi selvittää huolellisesti ennen uuteen asiakkuudenhallintajärjestelmään investointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste