Näytä suppeat kuvailutiedot

Sosiaalisen median mahdollisuudet markkinoinnissa Case: Bluebird

Kinnunen, Mikko (2014)

dc.contributor.authorKinnunen, Mikko
dc.date.accessioned2014-06-04T13:11:02Z
dc.date.available2014-06-04T13:11:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014060211376
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/78363
dc.description.abstractOpinnäytetyön aiheena oli tutkia sosiaalisen median markkinointimahdollisuuksia yrityksille. Lisäksi tavoitteena oli löytää sopivat sosiaalisen median palvelut, joissa kohdeyritys voi toteuttaa markkinointiaan. Tavoitteena oli löytää kustannustehokkaita sosiaalisen median palveluita, jotka tehostavat yrityksen markkinointia ja tuo sille lisänäkyvyyttä verkossa. Opinnäytetyön kohdeyritys oli newschool-lasketteluun erikoistunut jälleenmyyntiliike, Bluebird. Tutkimuksen teoriaosuudessa tutustutaan markkinointiin verkossa nykypäivänä, sisältömarkki-nointiin ja sosiaalisen median etuihin markkinoinnissa. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella kyselylomakkeella, jossa oli myös laadullisia kysymyksiä. Kohderyhmäksi valittiin Bluebirdin Facebook-tykkääjät ja kysely julkaistiin Bluebirdin Facebook-sivulla. Kvantitatiivisten kysymyksillä selvitettiin, mitä eri sosiaalisen median palveluita kohderyhmä käyttää ja mihin niistä heidän mielestään yritykset sopivat. Laadullisilla kysymyksillä selvitettiin, minkälaista sisältöä kohderyhmä haluaa yritysten päivittävän palveluihin. Kyselyn vastausten perusteella Bluebirdin sosiaalisen median markkinointiin valittiin Facebook, Instagram, Youtube ja Vimeo, Twitter ja keskustelupalstat. Tutkimuksessa tuodaan esille näiden palveluiden markkinointimahdollisuuksia ja esitetään, minkälaista sisältöä Bluebirdin kannattaa niihin kuhunkin julkaista. Facebook on tärkein sosiaalinen media markkinoinnissa, mutta etenkin Instagramin käyttöönotto olisi kannattavaa, koska sitä käytetään paljon kohderyhmän keskuudessa.fi
dc.description.abstractPossibilities of Social Media Marketing for Bluebird Subject of this thesis was to investigate the potential of social media marketing for businesses. The aim was to find the appropriate social media services, where the company can carry out their marketing. The aim was to find cost-effective social media services that improve the company's marketing and add its visibility on the web. The target company was a resale company called Bluebird that specializes in newschool – skiing. The theoretical part introduces marketing online today, content marketing and benefits of social media marketing. The study was conducted in a quantitative questionnaire, which also included qualitative questions. The target group was the people who have liked Bluebird’s Facebook page and the questionnaire was published on Bluebird’s Facebook page. Quantitative questions were intended to find out what different social media services the target audience uses and what is its opinion of companies’ presence in different social medias. Qualitative questions were intended to find out what kind of content the target audience wants businesses to update to the social media services. With the results of the survey the following social media services were chosen: Facebook, In-stagram, Youtube and Vimeo, Twitter and forums. The study highlights what opportunities these services offer and shows what kind of content should Bluebird publish to them. Facebook is the most important social media in marketing, but starting out with Instagram would be profitable, because it is used a lot with the public.en
dc.language.isofin
dc.publisherLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleSosiaalisen median mahdollisuudet markkinoinnissa Case: Bluebirdfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/268
dc.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysasosiaalinen media
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.subject.ysadigitaalinen markkinointi
dc.contributor.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordsosiaalinen media
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.keywordsisältömarkkinointi
dc.subject.specializationMarkkinointi
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot