Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan uuden brändistrategian luominen sekä implementointi sähköajoneuvoyritykselle

Heinämäki, Wilma (2022)

 
Avaa tiedosto
Heinamaki_Wilma.pdf (41.36Mt)
Lataukset: 


Heinämäki, Wilma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924847
Tiivistelmä
Brändin merkitys yrityksen liiketoiminnan kannalta on yhä tärkeämpi. Brändin rakentaminen ja kehittäminen on tärkeää nykyajan yritykselle sen kilpailukyvyn kannalta. Brändistrategia auttaa yritystä vahvan brändin rakentamisessa sekä markkinoilla erottumisessa.

Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda sähköautojen latauslaitteiden erikoisliike Nordic Plug Oy:lle brändistrategia ja tuoda se käytäntöön brändikäsikirjan muodossa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia toimivia brändistrategian elementtejä kvantitatiivisen tutkimuksen sekä aiheeseen liittyvän kirjallisuuden avulla.

Työn teoreettinen viitekehys toimi perustana tutkimuksen tekemiselle ja tulosten analysoimiselle. Teoreettinen viitekehys koostui suomen ja englanninkielisestä kirjallisuudesta. Lähteinä käytettiin myös ajankohtaisia artikkeleita ja blogikirjoituksia.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia tärkeitä verkkokaupan elementtejä kuluttajan näkökulmasta. Tavoitteena oli saada hyödyllistä tietoa verkkokaupan markkinointia varten. Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin internetkyselynä. Kyselyyn vastasi 35 henkilöä, joista 29 vastasi jokaiseen kysymykseen.

Tutkimuksen tuloksista käy ilmi, että verkkokaupan visuaalisuus vaikuttaa luotettavuuteen, ostopäätökseen, brändivalintaan sekä kuluttajan yleiseen mielipiteeseen brändistä. Tärkeimpiä elementtejä kuluttajan näkökulmasta ovat visuaalisuuden lisäksi verkkokaupan selkeys ja helppokäyttöisyys sekä riittävä tiedon saanti yrityksestä. Tutkimuksen tulosten sekä teorian pohjalta luotiin brändistrategia ja -käsikirja.

Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2022. Tämän jälkeen yritykselle luotiin brändistrategia ja -käsikirja. Opinnäytetyö valmistui marraskuussa 2022.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste