Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen menestystekijät : kasvustrategia päätöksenteon tukena

Syrjälahti, Outi (2022)

 
Avaa tiedosto
Syrjalahti_Outi.pdf (2.982Mt)
Lataukset: 


Syrjälahti, Outi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924881
Tiivistelmä
Koirien määrä ja omistajien niihin käyttämä rahasumma kasvaa maailmassa koko ajan. Syntyy kysyntää, joka huomataan yrityselämässä. Markkinoilla on aukko uusille tuotteille ja palveluille, jonka moni yritys haluaa täyttää.

Sidebay Oy on perustettu helmikuussa 2020 yrityksen oman keksinnön ympärille. Vuoden mittainen tuotekehitysprojekti kulminoitui Train’N’Treat-palkkaamislaitteen lanseeraukseen vuoden 2020 lopussa. Tuote valmistetaan Suomessa ekologisesta biokomposiitista. Tuotteella on vuoden 2022 lopussa jälleenmyyjiä yhdeksässä maassa. Yrityksen tavoitteet ovat isot ja niiden toteuttamiseen haluttiin kääntää kaikki strategiset kivet.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on etsiä menestystekijöitä, joita uuden yrityksen kannattaisi ottaa huomioon liiketoimintaa kehittäessä. Opinnäytetyön tarkoitus on luoda Sidebay Oy:lle kasvustrategia päätöksenteon tueksi vuosille 2023–2030. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys rakentuu strategialähtöisten aineis-tojen pohjalta. Viitekehykseen nostettiin tutkimuksen tueksi strategisia työkaluja ja näkökulmia, joita ei ollut aiemmin otettu Sidebay Oy:ssä huomioon.

Teoreettisen viitekehyksen pohjalta toteutettiin laadullinen tutkimus, jossa
haastattelumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua dialogin tukemana. Tutkimuksessa haastateltiin kuuden suomalaisen yrityksen johtajaa, jotka ovat luotsanneet yritystään menestyksekkäästi jo vuosien ajan. Haastateltavien valintakriteerinä käytettiin mm. kansainvälistä liiketoimintaa, koska Sidebay Oy:n visio on liittynyt alusta lähtien vientiin.

Tutkimusanalyysissä nousi esiin neljä pääteemaa, jotka koettiin haastatelluissa yrityksissä tärkeiksi. Verkoston rakentaminen, uskottava suomalainen brändi, vahva identiteetti ja riittävät resurssit nousivat tutkimusanalyysissa merkittävimmiksi menestystekijöiksi. Tutkimustulosten ja teoreettisen viitekehyksen pohjalta valittujen strategiatyökalujen avulla koottiin Sidebay Oy:n kasvustrategia yrityksen päätöksenteon tueksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste