Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lisätyn todellisuuden Android-mobiilipelin kehittäminen Unity-pelimoottorilla

Lahtinen, Terhi (2022)

 
Avaa tiedosto
terhi_lahtinen.pdf (1.342Mt)
Lataukset: 


Lahtinen, Terhi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924962
Tiivistelmä
Lisätty todellisuus mahdollistaa digitaalisten sisältöjen heijastamisen oikeaan maailmaan. Lisättyä todellisuutta on käytetty jo monta vuotta muun muassa viihteen ja opetuksen kehittämisessä. Teknologian työkalut ovat jatkuvassa muutoksessa, ja ne ovat kehittyneet alkuajoista helppokäyttöisemmiksi.

Opinnäytetyön tutkimusongelmana selvitetään, miten paikkatietoja hyödyntävän lisätyn todellisuuden mobiilipelin luominen toteutetaan. Työssä käydään läpi käytettävät työkalut ja ominaisuudet. Tässä opinnäytetyössä tullaan hyödyntämään Unityn tarjoamaa AR Foundation -kehystä, joka tarjoaa lisätyn todellisuuden luomiseen tarvittavat työkalut.

Xamk Game Studios -hankkeen tavoitteena on tutkia, kehittää ja testata erilaisia pelinkehitykseen liittyviä menetelmiä ja tekniikoita. Opinnäytetyössä on toteutettu hankkeelle toimeksiantona lisätyn todellisuuden pelin prototyyppi. Peliä voidaan käyttää pohjana lisätyn todellisuuden sovelluskehityksessä.

Opinnäytetyön alussa kerrotaan, kuinka lähdetään luomaan lisätyn todellisuuden sovellusta Unity-pelimoottorilla käyttäen AR Foundationia. Teoriaosuudessa käydään läpi, mitä AR Foundation tarjoaa sekä kuinka Android-laitteelta saadaan sijaintitiedot ja miten niitä voidaan hyödyntää. Lopuksi käydään läpi lisätyn todellisuuden pelin kehittäminen ja pohditaan, kuinka sitä voisi lähteä parantamaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste