Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Strateginen sisältömarkkinointi KILROY Finlandin digitaalisissa kanavissa

Jurvala, Nita; Kemoff, Meri (2022)

 
Avaa tiedosto
Jurvala_Kemoff.pdf (1.337Mt)
Lataukset: 


Jurvala, Nita
Kemoff, Meri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022113025256
Tiivistelmä
Matkailu on kokenut viimeisen vuosikymmenen ajan suuria muutoksia digitalisaation myötä ja kuluttajat käyttävät yhä enemmän aikaa digitaalisissa kanavissa. Kuluttajien mielipiteiden selvittäminen ympäristövastuullisesta toimimisesta on myös tärkeää, varsinkin kun kyseessä on matkailualalla toimiva yritys. KILROY Finlandille on oleellista tietää, missä kanavissa ja millaisella sisällöllä kuluttajat parhaiten tavoitetaan, sitoutetaan ja konvertoidaan asiakkaiksi.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaista on toimiva strateginen sisältömarkkinointi KILROY Finlandin kohderyhmän tavoittamiseksi. Opinnäytetyöllä pyritään vastaamaan tutkimuksen pääkysymykseen siitä, millainen strateginen sisältömarkkinointi toimii KILROY Finlandin digitaalisissa kanavissa. Aihetta rajaavina kysymyksinä toimivat neljä alaongelmaa; mitkä ovat toimivimmat kanavat kohderyhmän tavoittamiseksi, millainen sisältö on kohderyhmälle merkityksellistä ja hyödyllistä sitouttamisen näkökulmasta, millaisia tuotteita kohderyhmä haluaa ostaa sekä miten ympäristövastuullisuus tulisi tuoda esiin markkinointistrategiassa.

Teoreettinen viitekehys käsittelee digitaalista markkinointia, keskittyen erityisesti strategiseen sisältömarkkinointiin. Strategisesti toimiva sisältömarkkinointi on tärkeää tunnettuuden ja asiakasuskollisuuden kasvattamisen osalta, sillä sen on tarkoitus auttaa kuluttajaa löytämään vastaus ongelmaan tai tarpeeseen. Toimiva sisältöstrategia voi parhaimmillaan kasvattaa uskollisempia asiakassuhteita, lisätä vuorovaikutusta yrityksen ja asiakkaan välillä ja vahvistaa yrityksen luotettavuutta.

Markkinointitutkimuksessa keskitytään sosiaalisen median kanaviin ja siihen, millainen sisältö KILROY Finlandin valittua kohderyhmää kiinnostaa. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivista menetelmää noudattaen, rajattiin 18–30-vuotiaisiin ja toteutettiin Webropol-kyselylomakkeella. Kohderyhmään sopivalta ikäryhmältä saatiin vastauksia yhteensä 327 kappaletta. Tarkoituksena oli selvittää suuren joukon näkemys tutkittavasti aiheesta.

Tuloksista selvisi, että KILROY Finlandin kohderyhmä viettää paljon aikaa sosiaalisen median kanavissa ja matkailu on aiheena mielenkiintoinen. Tietämys matkatoimiston tarjoamista eduista ja lisäpalveluista on vähäistä ja ympäristövastuullisesta matkailusta halutaan oppia lisää. Tulokset analysoitiin ikäryhmät, sukupuolet sekä työllisyystilanteet huomioiden ja eri taustatekijöiden sisältä löytyi useita tilastollisesti merkitseviä eroja. Jatkoehdotuksissa tuodaan esiin, miten teoreettisen viitekehyksen ja tutkimustulosten myötä opittuja asioita voisi parhaiten yhdistää ja hyödyntää KILROY Finlandin sosiaalisen median kanavien sisällöissä. Sosiaalisen median sisällöissä voisi muun muassa tuoda esiin hyötyjä, joita matkatoimiston kautta varatessa saa, sekä miten matkatoimisto voi olla apuna vastuullisen matkan suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste