Brändikirjan toteuttaminen kiinteistönvälitystoimistolle.
Inutile, Antonio (2022)
Inutile, Antonio
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125476
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125476
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen työ toteutetaan toimeksiantona kiinteistönvälitystoimistolle. Yritys-x on kiinteistönvälitysalla toimiva välittäjien palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluu kiinteistönvälitys, vuokravälitys sekä tontti- ja rakennuttajapalvelu. Jälkimmäisen palvelun tavoitteena on yhdistää tonttien myyjät ja rakennuttajat. Ensisijaisesti yritys on kuitenkin välittäjien palveluyritys. Liiketoiminnan tärkein tavoite on uudistaa kiinteistönvälitysalaa mahdollistamalla kiinteistönvälittäjille alan paras palkkiomalli, välittäjän tukipalvelut, myyntityökalut, automaatiopalvelut ja koulutukset. Kokonaisvaltaisen palvelutarjooman avulla yritys pyrkii auttamaan välittäjiään maksimoimaan taloudellisen menestyksen sekä tarjoamaan parhaan mahdollisen tasapainon työn ja vapaa-ajan välillä. Toiminnallisen työn tavoite on luoda brändinsä uudistaneelle Yritys-x:llä brändikirja, jonka tarkoituksena on varmistaa yrityksen brändi-identiteetin jatkuminen sellaisena, kun se on alun perin suunniteltu. Lisäksi brändikirjan tavoite on auttaa organisaation työntekijöitä, kiinteistönvälittäjiä ja asunnon myyjiä ymmärtämään paremmin yrityksen strategiset elementit ja ydinarvot. Etenkin kiinteistönvälittäjien ja asunnon myyjien kautta uusi brändi välittyy päivittäin asiakasrajapintaan. Produktin luomiseen käytettiin tietoperustana brändin rakentamisen, brändi- ja markkinointijohtamisen, graafiseen suunnittelun ja markkinointistrategiaan perustuvaa kirjallisuutta. Toiminnallisen työn lopputuloksena syntyy brändikirja, jonka tarkoituksena on auttaa toimeksiantajayritystä helpommin ylläpitämään ja hallinnoimaan brändiään seuraavat viisi vuotta. Toiminnallinen työ rajataan menestyksekkään brändikirjan luomisen askelmerkkeihin ja käytännön kokemuksiin prosessin aikana. Brändin jalkautusta sivutaan vain pintapuolisesti. Opinnäytetyön aikajana sijoittuu aikavälille 1. heinäkuuta 2021–14. marraskuuta 2022.